Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه ۶۵۰ تن قارچ دکمه‌ای در بوشهر

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه ۶۵۰ تن قارچ دکمه‌ای در ۳ واحد تولید قارچ صنعتی استان تولید می‌شود.

تولید سالانه ۶۵۰ تن قارچ دکمه‌ای در بوشهر

 به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، سمیه فرح‌بخش  اظهار کرد: مصرف سرانه قارچ خوراکی در کشور بیش از ۱.۲ کیلوگرم و میانگین مصرف سرانه دنیا ۴ کیلوگرم است. در حال حاضر در ایران عمده تولید قارچ خوراکی کشور (بیش از ۹۹ درصد تولید)، قارچ خوراکی دکمه‌ای سفید با نام علمی Agaricus bisporus و کمتر از ۱ درصد قارچ خوراکی صدفی با نام علمی Pleurotus osteratus تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: ایران با تولید ۱۸۰ هزار تن قارچ، رتبه هفتم تولید این محصول در دنیا را به خود اختصاص داده است. از مهمترین مزایای پرورش قارچ خوراکی، زودبازدهی و اقتصادی بودن این رشته از فعالیت کشاورزی نسبت به سایر فعالیت‌ها است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: از مهم‌ترین مزایای تولید قارچ می‌توان به اشتغالزایی بالای واحدهای تولیدی، تولید طبقاتی و استفاده از حداقل زمین، محیط کنترل شده و کاهش خسارات ناشی از شرایط اقلیمی، تولید در تمام فصول با میزان مصرف کم آب در واحد تولید اشاره کرد.

فرح‌بخش افزود: براساس آمارهای موجود برای تولید یک کیلوگرم قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است و با توجه به اینکه پرورش قارچ خوراکی در فضای بسته و کنترل شده انجام می‌گیرد، امکان تولید قارچ خوراکی در واحدهای صنعتی درتمام طول سال امکان پذیر بوده و معمولا واحدهای پرورش قارچ خوراکی اقتصادی دارای ۶ دوره تولید در سال است. اما واحدهای سنتی استان فقط در فصول خنک سال قادر به فعالیت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید