Iranian Agriculture News Agency

صید 1000 تن میگو با تلاش صیادان بوشهری در خلیج‌فارس

مسئول اداره صید شیلات استان بوشهر از صید یک‌هزار و ۶۴ تن میگو در خلیج فارس خبر داد و گفت: صید میگو در ۲۶ روز آزادسازی صید این آبزی در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش یافته است.

صید 1000 تن میگو با تلاش صیادان بوشهری در خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، سهراب قاسم‌زاده با اشاره به اینکه صید میگو در طول سال در یک دوره محدود مجوز آن صادر می‌شود اظهار داشت: روش صید میگو با تور ترال است که این نوع صید به ذخایر سایر آبزیان صدمه وارد می‌کند از این نظر در مدت معینی با تحقیقات پژوهشکده میگو صید این آبزی در خلیج‌فارس آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان صید میگو در سال گذشته 43 روز تعیین شد تصریح کرد: در مدت 43 روز 2400 تن میگو در محدوده آبهای خلیج‌فارس استان بوشهر صید و در بازار عرضه شد.

مسئول اداره صید شیلات استان بوشهر آغاز صید میگو در آب‌های خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر از 18 مرداد دانست و خاطر نشان کرد: در این تلاش صیادی بیش از 10 هزار ملوان با قایق و شناور سنتی لنج  مشارکت دارند.

قاسم‌زاده مشارکت در صید میگو را با مجوز امکان‌پذیر دانست و بیان کرد: در بنادر 24 گاه صیادی استان بوشهر خدمات گوناگونی به صیادان از جمله صدور مجوز صید میگو ارائه می‌شود.

وی صدور مجوز صید میگو در خلیج‌فارس برای قایق‌ها 24 ساعته و برای لنج 4 روزه دانست و اضافه کرد: 457 فروند لنج و 900 فروند قایق با دریافت مجوز در صید میگو فعالیت می‌کنند.

مسئول اداره صید شیلات استان بوشهر از صید یک‌هزار و 64 تن میگو در خلیج فارس خبر داد و گفت: میگو صید شده در 26 روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد کاهش یافته است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه سال قبل در 26 روز آزاد سازی صید میگو یک‌هزار و 348 تن صید شد افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان صید این آبزی در مجموع 1500 تن میگو صید شود که نسبت به 2 هزار و 400 تن سال قبل کاهش 20 درصدی دارد.

وی علت کاهش صید میگو در سال جاری را افزایش دمای هوا، صید خارج از فصل ، قاچاق و صید غیر مجاز ترال دانست و بیان کرد: بر اساس بررسی‌ها پیش‌بینی می‌شود اوایل نیمه دوم شهریور زمان پایان صید میگو در استان بوشهر باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید