Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها کشاورزان استان امسال ۶۰۴ هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع برداشت می‌کنند.

پیش‌بینی تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، کبری توکلی با اشاره به اینکه استان بوشهر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوجه‌فرنگی در کشور است، گفت: امسال ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گوجه‌فرنگی رفته است. 

وی از پیش‌بینی برداشت ۶۰۴ تن محصول گوجه‌فرنگی از سطح این مزارع خبر داد و افزود: از این میزان ۸۰ هزار تن تولید پاییزه و ۵۲۴ هزار تن تولید زمستانه و بهاره است. 

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کاشت یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار گوجه فرنگی پاییزه در استان رو به پایان است که نسبت به پارسال میزان سطح زیر کشت کاهش یافته است. 

وی با بیان اینکه از کل ۶۰۴ هزار تن تولید گوجه‌فرنگی استان حدود ۲۵۰ هزار تن آن صادر و ۱۴۰ هزار تن به مصرف کارخانه‌های فرآوری و رب می‌شود، افزود: بقیه محصول نیز مصرف تازه‌خوری دارد که روانه بازار استان و دیگر استان‌ها می‌شود. 

توکلی می‌گوید با توجه به اینکه بیشتر محصول گوجه‌فرنگی تولیدی در استان بوشهر در فصل زمستان برداشت می‌شود که به علت سرمای هوا در بیشتر استان‌ها تولید این محصول بسیار پایین است، توزیع آن در بازار داخلی باعث تعدیل و تنظیم قیمت‌ها می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید