Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از طرح توسعه یک کارخانه جوجه کشی مرغ یک روزه در بندر ریگ

طرح توسعه یک کارخانه جوجه کشی مرغ یک روزه در بندر ریگ شهرستان گناوه با حضور استاندار بوشهر به بهره بردرای رسید.

بهره برداری از طرح توسعه یک کارخانه جوجه کشی مرغ یک روزه در بندر ریگ

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، علی باستین در آیین افتتاح فاز دوم کارخانه تولید جوجه یک روزه همتی نژاد در بندرریگ شهرستان گناوه  افزود: در این راستا تلاش های زیادی در بخش های مختلف صورت گرفته تا خوشه های صنعتی تکمیل شود.

وی با بیان اینکه تولید گوشت مرغ یکی از صنایع مورد توجه در استان بوشهر است، گفت: با تکمیل خوشه های تولید تخم مرغ، جوجه یک روزه، مرغداری ها و کشتارگاه‌ها در استان و  راه اندازی فاز دوم کارخانه جوجه کشی همتی نژاد، ۳۱ میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید و به طور کامل نیاز این استان تامین شده است.

باستین ادامه داد: وضعیت خیلی مناسبی در زمینه تولید مرغ در استان بوشهر وجود دارد به گونه ای که مصرف استان حدود ۸۰ تن در روز است ولی ظرفیت تولید برخی مواقع به ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن هم می رسد و استان های همجوار فارس و کهگیلویه و بویراحمد را تامین می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: یکی از کارهای بسیار ارزشمند و الگو در شهرستان گناوه که به همت وتلاش همتی نژاد  انجام شده است و انتظار داریم دیگر سرمایه گذاران مثل ایشان مصرانه پای کار بیایند.

وی بیان کرد: ما از چنین افرادی بطور کامل حمایت می کنیم و هر سرمایه گذاری قصد فعالیت تولیدی دارد با تمام وجود در کنارشان هستیم.

باستین گفت: هرگاه زمینه ساز سرمایه گذار بخش خصوصی شدیم، می توانیم بگوییم موفق و سربلند هستیم.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک های استان از لحاظ ارزیابی فضای کسب و کار در کشور، جایگاه اول را کسب کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی که  همواره برای حمایت از سرمایه گذاران تلاش می کنند و همچنین مدیرکل جهاد کشاورزی و بانک توسعه استان در تامین اعتبار کارخانه جوجه کشی همتی نژاد تقدیر کرد.

 

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در ۲ سال فعالیت کارخانه جوجه کشی همتی نژاد، حدود ۱۸ میلیون قطعه تخم مرغ نطفه دار تولید کرده است.

افشین قطبی افزود: در سال گذشته حدود ۲۲.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان بوشهر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: مساحت زیربنای کارخانه همتی نژاد سه هزار و ۳۰۰ مترمربع بوده است که با راه اندازی فاز دوم  به چهار هزار مترمربع رسیده  است.

پروژه توسعه کارخانه جوجه کشی مرغ یک روزه همتی نژاد با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان  روز یکشنبه باحضور استاندار بوشهر و نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به بهره برداری رسید.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید