Iranian Agriculture News Agency

50 درصد کود اوره کشور از بوشهر تامین می شود

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: این استان به عنوان یکی از مبادی اصلی تامین کود اوره، بیش از ۵۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

50 درصد کود اوره کشور از بوشهر تامین می شود

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، خسرو عمرانی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۹۴۷ هزار تن کود اوره و نزدیک به هزار و ۶۰۰ تن کود فسفاته در استان توزیع شد و از ابتدای امسال تا کنون نیز بیش از ۳۳۶ هزار تن کود اوره در کشور توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر بیش از ۵۰ درصد کود اوره کشور تامین می کند، گفت: یکی از نهاده‌های مهم در تولید پایدار محصولات کشاورزی، کود‌های شیمیایی است که امسال برای حمایت از کشاورزان قیمت انواع کود‌های شیمیایی با کاهش ۵۰ درصدی همراه شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: توزیع کود امسال به صورت تمام الکترونیک انجام می‌شود و کشاورزان برای تامین کود مورد نیاز خود باید به اداره‌های جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به ثبت الکترونیک اطلاعات خود اقدام کنند.

عمرانی خاطر نشان کرد: بیش از ۴۶ هزار تن کود مورد نیاز کشاورزان استان تامین شده است و این استان هر سال بیش از یک میلیون تن انواع کود اوره تولید می‌شود که ۲۳ استان کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید