Iranian Agriculture News Agency

۱۸ مرداد آغاز صید میگو در آب‌های استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: بر اساس تصمیم کمیته مدیریت صید استان صید میگو از ۱۸ مرداد برای قایق‌ها و از ۱۹ مرداد برای لنج‌های صیادی آزاد می‌شود.

۱۸ مرداد آغاز صید میگو در آب‌های استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، علی بازدار با اشاره به اینکه زمان صید میگو در خلیج‌فارس بر اساس نتیجه گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو تعیین می‌شود، گفت: محققان این پژوهشکده با استفاده از کشتی پژوهشی از ۲۷ ایستگاه انتخابی در آب‌های استان بوشهر نمونه‌برداری کرده و نتیجه ارزیابی ذخایر را به کمیته صید میگو ارائه کردند.

وی از تعیین زمان صید میگو در آب‌های خلیج فارس محدود استان بوشهر خبر داد و افزود: بر اساس تصمیم‌گیری کمیته مدیریت صید استان بوشهر بعد از بررسی نتیجه گشت دریایی پژوهشکده میگو کشور مقرر شد صید میگو از ۱۸ مرداد برای قایق‌ها و از ۱۹ مرداد ماه برای لنج‌های صیادی آزاد شود.

به گفته مدیرکل شیلات استان بوشهر مجوز صید میگو از سوی ۲۵ مرکز تخلیه صید استان بوشهر صادر می‌شود و تنها شناور‌های دارای مجوز صید میگو می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند.

وی با اشاره به مشارکت بیش از ۲ هزار شناور قایق و لنج در صید میگو، افزود: یک‌هزار و ۴۷۴ قایق و ۵۳۴ فروند لنج صیادی می‌توانند با دریافت مجوز در صید میگو مشارکت کنند.

بازدار با بیان اینکه مجوز صید میگو برای قایق‌ها ۲۴ ساعته است و هر  روز باید مجوز خود را تمدید کنند، افزود: مدت سفر لنج‌های صیادی برای هر مجوز ۴ تا ۵ روزه است.

مدیرکل شیلات استان گفت: در مصوبه کمیته صید میگو یادآور شده که شناور‌ها باید از صید در مکان‌ها و مناطق زیستگاه نوزاد آبزیان خودداری کنند.

استان بوشهر دارای ۳۲ بندر صیادی است که در ۲۵ بندر آن به‌عنوان مرکز تخلیه صید، مجوز صید میگو صادر می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید