Iranian Agriculture News Agency

بازدید مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از نخیلات خسارت دیده شهرستان تنگستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طبق بازدید و مشاهدات صورت گرفته میزان ریزش در برخی از باغات بسیار بالا بوده و برآورد قطعی خسارت از بارندگی ها نیاز به گذر زمان دارد.

بازدید مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از نخیلات خسارت دیده شهرستان تنگستان

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در این بازید که رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر نیز حصور داشت، گفت: طبق بازدید و مشاهدات صورت گرفته میزان ریزش در برخی از باغات بسیار بالا بوده و همچنین  علائم اولیه شروع خسارت به صورت لهیدگی قسمت زیر کاسبرگ های میوه( خارک)، لهیدگی و ترشیدگی رطب و میوه های نیم خون(دمباز) در بسیاری از درختان نخل دیده می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در ادامه افزود: با وجود تمام مشاهدات انجام شده نمی توان به صورت قطعی میزان خسارت، لهیدگی و ترشیدگی میوه ها اظهار نظر کرد.

کبری توکلی گفت: برآورد قطعی از خسارت بارندگی ها نیاز به گذر زمان، شرایط آب و هوایی منطقه در روزهای آینده دارد. همچنین به دلیل رطوبت بالای  هوا لازم است که در روزهای آتی بازدید های بیشتری از باغات به منظور قطعی خسارت ناشی از بارندگی به نخیلات صورت گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید