Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت رطب در استان بوشهر/ ۱۱۵ هزار تن خرما تولید می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال علاوه بر برداشت ۵۵ هزار تن خارک و رطب از نخیلات استان، ۱۱۵ هزار تن خرما در استان بوشهر برداشت می‌شود.

آغاز برداشت رطب در استان بوشهر/ ۱۱۵ هزار تن خرما تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، سمیه فرح‌بخش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به آغاز برداشت محصول نوبرانه شامل خارک و رطب از نخیلات استان بوشهر پیش بینی می‌شود که حدود ۹ هزار تن خارک در استان برداشت شود.

وی مهمترین گونه‌های خارک استان را برحی، بریمی و حاج باقری دانست و ادامه داد: قیمت فعلی خارک مورد رضایت نخلداران است و شاهد وضعیت خوبی در سطح بازار هستیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت رطب در دالکی دشتستان خاطرنشان کرد: بیش‌بینی می‌شود حدود ۴۶ هزار تن رطب در استان بوشهر برداشت شود.

۱۱۵ هزار تن خرما تولید می‌شود

وی با اشاره به برداشت خرما طی ماه‌های شهریور و مهر بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۱۵ هزار تن خرما از نخیلات استان بوشهر برداشت شود که بخشی در استان و بخشی هم به خارج از استان می‌رود و بخشی نیز صادر می‌شود.

فرح‌بخش از تولید ۷۰ درصد خرمای استان در دشتستان خبر داد و افزود: ۶۴ واحد سردخانه با ظرفیت ۵۰ هزار تن در استان بوشهر فعال است که فرصت خوبی برای ذخیره‌سازی خرمای کشاورزان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای اصلاح نخیلات خبر داد و افزود: در این راستا ۲۰ میلیارد تومان مصوب شد و همین میزان بانک عامل تخصیص داده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید