Iranian Agriculture News Agency

۵۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان بوشهر افزوده می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده در راستای افزایش سطح گلخانه ها و کاهش کشت در فضای باز، امسال قرار است ۵۰ هکتار گلخانه جدید در این استان احداث شود که تاکنون ۲ هکتار آن اجرا شده است.

۵۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان بوشهر افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، سمیه فرح مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: برای ایجاد این میزان گلخانه ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.

وی اظهار کرد: با راه اندازی این گلخانه ها ۵۰۰ فرصت شغلی در این استان  ایجاد می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۴۳۳ هکتار گلخانه با تولید سالانه ۹۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون قطعه نشاء برای سه هزار و ۴۳۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۷۵ هزار تن از تولیدات گلخانه های استان بوشهر مربوط به گوجه فرنگی است.

فرح بخش اضافه کرد: تولید یک میلیارد قطعه نشاء سبزی و صیفی، فلفل دلمه، خیار، بادمجان و انواع محصولات جالیزی از دیگر تولیدات گلخانه ای استان بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر تامین بخشی از نشاء مورد نیاز کشور را برعهده دارد گفت: این استان ۲۰ هزار هکتار سطح سبزی و صیفی دارد که ۹۵ درصد آن به وسیله نشاء کشت می شود.

فرح بخش اضافه کرد: با توجه به رعایت استانداردها و اصول فنی نشاء تولیدی در استان بوشهر قابلیت صادرات به کشورهای همسایه نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت صادرات محصولات گلخانه ای در کنار افزایش سطح تولید گفت: پیش بینی می شود سالانه ۳۰ هزار تن محصولات گلخانه ای استان بوشهر صادر شود که در صورت برداشته شدن محدودیت‌های صادراتی امکان افزایش این میزان به ۶۰ هزار تن نیز وجود دارد.

فرح بخش یادآور شد: با این میزان صادرات ارزآوری ۳۰ میلیون دلار پیش بینی می شود که امکان افزایش آن به ۵۰ میلیون دلار نیز وجود دارد.

وی گفت: ۷۰ درصد صادرات محصول تولیدی گلخانه ها در استان بوشهر به کشورهای امارات متحده عربی، قطر، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان انجام می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید