Iranian Agriculture News Agency

فعالیت بزرگترین سایت پرورشی کشور در گناوه با ذخیره سازی بچه میگو آغاز شد

رئیس اداره شیلات گناوه گفت: با تکمیل زیر ساخت‌ها، مرحله نخست ذخیره سازی بچه میگو در ۱۵۰ هکتار از شهرک شیلاتی رودشور شمالی بندرریگ این شهرستان به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگوی کشور آغاز شد.

فعالیت بزرگترین سایت پرورشی کشور در گناوه با ذخیره سازی بچه میگو آغاز شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، سهراب ملایی رئیس اداره شیلات گناوه افزود: تامین بچه میگوی مورد نیاز برای ذخیره سازی در سه طرح توسط پرورش دهندگان انجام شده است و انتظار می رود با ذخیره سازی در هفته جاری زمینه تولید ۷۷۰ تن میگو در این سایت در سال جاری فراهم شود.

وی اظهار کرد: در صورتیکه شبکه برق داخلی شهرک شیلاتی رودشور کامل انجام می‌شد تعداد بیشتری از طرح ها و حوضچه آماده ذخیره سازی بود اما در زمان حاضر، سه مزرعه با ۱۵۰ هکتار استخر کار تولید را با نصب ژنراتور برق فراهم کرده‌اند.

رئیس اداره شیلات گناوه گفت: میزان برداشت و تولید هر مزرعه بستگی به وسعت استخر و نصب هواده (توربین اکسیژن هوا )  که نقش موثری در افزایش تولید و وزن میگو دارد، خواهد داشت.

ملایی بیان کرد: نوع میگوی ذخیره سازی شده در این طرح ها  از گونه "وانامی"  است که دیگر سایت های استان و این شهرستان از این گونه استفاده می کنند.

وی یادآورشد: کار  پرورش میگو در یک دوره سه تا چهارماه در این سایت صورت خواهد گرفت.

رئیس شیلات گناوه ادامه داد: مساحت کل سایت شهرک شیلاتی رودشور شمالی سه هزارو ۶۱۱ هکتار با ۴۳ مزرعه ۵۰ هکتاری است.

گناوه با دارابودن بیشترین نوار مرزی ساحلی در استان بوشهر در زمینه طرح‌های توسعه آبزی پروری گام‌های خوبی برداشته و هم اینک با دارابودن سه سایت پرورش میگو به عنوان بزرگترین و قطب تولید کننده این آبزی در این استان  محسوب می‌شود.

احداث مجتمع  شهرک شیلاتی رودشور یکی از طرح‌های توسعه آبزی پروری در این شهرستان به عنوان بزرگترین طرح مهم اقتصادی و ابرپروژه تولید میگو در کشور است و فاز نخست آن  مشتمل بر ۴۳ مزرعه  است.

یکی از ویژگی‌های این شهرک در شرایط اقتصادی کنونی، متعهد شدن خود سرمایه‌گذاران در هزینه‌های زیرساخت‌ها است که با بهره‌برداری کامل برای یکهزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و یکهزار نفر نیز بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

استان بوشهر با تولید سالانه ۲۸ هزار تن میگوی پرورشی قطب اول تولید این ابزی در کشور است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید