Iranian Agriculture News Agency

کنترل کیفی کودهای شیمیایی در استان بوشهر انجام می‌شود

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: عملیات کنترل کیفی و نمونه‌برداری کودهای شیمیایی در این استان انجام می‌شود.

کنترل کیفی کودهای شیمیایی در استان بوشهر انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، خسرو عمرانی افزود: هدف اصلی از استقرار و اجرای نظام کنترل و تضمین کیفیت کودهای شیمیایی در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایجاد تصویری روشن و مطمئن از کیفیت شبکه توزیع و سبد کالایی نزد کشاورزان است.

وی بیان کرد: نظام کنترل و تضمین کودهای شیمیایی که بر مشاهده، نظارت، گزارش و آنالیز استوار است، فرآیند تأمین و توزیع کودهای شیمیایی را از منابع تولیدکننده داخلی و خارجی تا مزارع کشاورزان کنترل می‌کند.

عمرانی اظهار کرد: آنچه مسلم است نتیجه توانمندسازی سیستم کنترل کیفیت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تأکید بر نظام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی، انتخاب و شناسایی تولیدکنندگان با سطوح استاندارد مناسب، سطوح بالای تضمین کیفیت، همراهی شاخص‌های مهارت، تجربه، تخصص، ایجاد زیرساخت‌های مؤثر در بهبود کمی و کیفی عملکرد، ایجاد حداکثر استاندارد در تأمین و توزیع کودهای کشاورزی استوار است بنابراین احتمال بروز خطا و اشتباه در سفارش و تحویل محصول به کشاورزان را نیز به کمترین میزان می‌رساند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاوزی استان بوشهر گفت: تعهدات، دستورالعمل‌ها و تضامین نظام کنترل و تضمین کیفیت بر شبکه بازرگانی و توزیع نهاده‌های شرکت، نظارت داشته و نقش حاکمیتی، محدودکننده و کنترل‌کننده خود را بر تمامی داده‌های ورودی و خروجی شرکت حفظ می‌کند و زمینه‌ساز نظارت بر حسن انجام، پایش، اندازه‌گیری، ارزیابی و مراقبت از اعتبار شرکت و الگوی سازمان‌دهی شده دارد و این الگو هر روز با تجزیه و اطلاع‌رسانی، خود را بازنگری و توانمندتر می‌سازد.

عمرانی گفت: در سال گذشته ۵۰ مورد نمونه‌برداری از کودهای وارداتی، کارخانجات تولید داخلی کود شیمیایی طرف قرارداد و شرکت پتروشیمی پردیس عسلویه به منظور ارسال به آزمایشگاه و انجام آنالیز و تعیین ماده مؤثره کودهای شیمیایی در راستای  نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی انجام شد و این رسالت مهم نظام کنترل کیفی در سال جاری نیز با قوت بیشتر در دست اجرا است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید