Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۵۶۵ هزار تن گوجه فرنگی در استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از آبان ماه سال گذشته تاکنون ۵۶۵ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج فصل در این استان برداشت شده است.

 برداشت ۵۶۵ هزار تن گوجه فرنگی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: این میزان محصول در سطح ۱۱هزار و ۴۰۰ هکتار مزارع گوجه فرنگی تولید شده که ۸۰ هزارتن مربوط به تولید پاییزه و ۴۸۵ هزار تن تولید زمستانی است.

وی اضافه کرد: برداشت از سطح ۲۰۰ هکتار کشت بهاره با پیش بینی تولید ۱۰ هزار تن نیز هم اکنون آغاز شده که تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

توکلی یادآور شد: از مجموع تولید محصول گوجه فرنگی سالانه در استان بوشهر ۱۴۰ هزار تن توسط کارخانه‌های فرآوری و رُب، ۱۵۰ هزارتن صادرات و مابقی مصرف تازه خوری دارد  و در بازارهای داخلی و سایر استان‌ها با توجه به خارج از فصل بودن برای تعدیل و تنظیم بازار ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: کشت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر به‌صورت پاییزه، زمستانه و بهاره انجام و برداشت محصول نیز از آبان آغاز و تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارد و کمترین میزان برداشت مربوط به آبان ماه و بیشترین میزان برداشت در دی ماه است.

در استان بوشهر ۳۱۴ هزار و ۳۲۰ هکتار زمین‌های زیر کشت محصولات زراعی و باغی است و تولیدات اصلی این استان ۱۶۰ هزار تن خرما از سطح ۳۴هزار و ۶۰۰ هکتار نخلستان و حدود ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی از سطح ۱۱هزار و ۴۰۰ هکتار  است.

در مجموع سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی شامل سبزی و صیفی و جالیز در استان بوشهر تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید