Iranian Agriculture News Agency

۴۰ هزار تن گوشت مرغ در استان بوشهر تولید شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید ۴۰ هزار تن گوشت مرغ در مرغداری‌های استان خبر داد و گفت: با جوجه‌ریزی انجام شده تا ماه مبارک رمضان چهار هزار تن گوشت مرغ وارد بازار استان می‌شود.

۴۰ هزار تن گوشت مرغ در استان بوشهر تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، افشین قطبی با اشاره به جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان اظهار داشت: در سال 1400 بیش از 22 میلیون قطعه جوجه در 190 واحد مرغداری پرورش داد و 40 هزار تن گوشت مرغ تولید شد.

وی به جوجه‌ریزی در اسفند ماه گذشته پرداخت و بیان کرد: در ماه گذشته در مرغداری‌های استان بوشهر افزون بر دو میلیون قطعه جوجه‌ریزی شد که دهه سوم فروردین چهار هزار تن گوشت مرغ وارد بازار می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه گوشت مورد نیاز استان برای ماه مبارک رمضان تأمین شده خاطرنشان کرد: سال 1399 بیش از 20 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجام و 30 هزار تن گوشت مرغ تولید شد که این میزان در سال گذشته به 40 هزار تن افزایش یافت.

قطبی از توزیع 100 هزار تن نهاده طیور در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این نهاده‌ها با ارز ترجیحی تأمین شده که در اختیار مرغداری‌ها از طریق سامانه ‌بازارگاه‌ قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت سه کشتارگاه مرغ در استان بوشهر بیان کرد: ظرفیت این کشتارگاه‌ها 100 تن در روز و جوابگوی نیاز استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید 2 هزار و 500 تن گوشت مرغ در بهمن ماه سال قبل خبر داد و خاطر نشان کرد: اکنون علاوه بر گوشت مرغ‌گرم، مرغ منجمد به اندازه کافی ذخیره‌سازی شده و در اختیار فروشگاه‌ها برای عرضه قرار گرفته است.

قطبی تولید جوجه یک روزه را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد: واحدهای تولید جوجه استان بوشهر قادر به تولید 17 میلیون قطعه جوجه یک روزه هستند که با تکمیل واحد در حال ساخت این ظرفیت به 30 میلیون قطعه افزایش می‌یابد.

وی نیاز مرغداری‌های استان بوشهر سالانه به 24 میلیون قطعه جوجه برای پرورش گوشت مرغ دانست و اضافه کرد: شرایط تولید گوشت مرغ و زنجیره آن در حال تکمیل شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید