Iranian Agriculture News Agency

وضعیت ذخایر استراتژیک کشور از نظر مواد غذایی مطلوب است

معاون تولیدی و تحقیقی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس پایش و ارزیابی‌های صورت گرفته از استان‌ها وضعیت ذخایر استراتژیک کشور از نظر مواد غذایی مطلوب است.

وضعیت ذخایر استراتژیک کشور از نظر مواد غذایی مطلوب است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، مرتضی شعبان نژاد افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد ذخایر استراتژیک استان بوشهر از نظر گندم، برنج ، شکر و روغن از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: همچنین در بازرسی از انبارهای مرغ و گوشت منجمد به اندازه کافی ذخیره سازی انجام شده است.

شعبان نژاد گفت: اتفاق مثبتی که در استان بوشهر انجام شده این است که اقلام پروتئینی از طریق شرکت بازرگانی دولتی ایران در مناطق دور دست نیز به دست مردم رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین میوه تنظیم بازار شامل سیب و پرتقال با کیفیت و کمیت مناسب نیز تامین و ذخیره سازی شده است.

معاون تولیدی و تحقیقی دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تمهید انجام شده از سوی ستاد تنظیم بازار استان بوشهر قرار شده میوه شب عید به صورت خرد نیز در اختیار اقشار کم درآمدی که امکان تامین میوه به صورت سبدی ندارند قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: باتوجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز کالاهای اساسی شامل برنج، شکر، روغن، مرغ و گوشت قرمز به اندازه کافی در این استان ذخیره سازی شده است.

نوذر منفرد در خصوص برنج افزود: باتوجه به اینکه کشتی های حمل برنج وارداتی در استان بوشهر تخلیه می‌شود علاوه بر ذخیره سازی سهمیه استانی سهمیه کشوری نیز در انبارهای این استان به اندازه کافی  ذخیره سازی شده و نگرانی در خصوص تامین این کالای اساسی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۵۷هزار تن برنج ذخیره سازی شده که از این میزان ۲۷هزار تن از قبل و ۳۰ هزارتن نیز به تازگی به این ظرفیت اضافه شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه شکر نیز به اندازه کافی در انبارهای استان ذخیره سازی شده است اضافه کرد: در زمان حاضر ۶۰۰ تن شکر در انبارهای استان ذخیره سازی شده است.

منفرد در خصوص توزیع مرغ منجمد اظهار کرد: همچنین این فراورده پروتئینی به اندازه کافی در استان ذخیره سازی شده و محدودیتی برای توزیع وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ تن مرغ منجمد در استان ذخیره سازی شده و افزون بر این ۸۰۰ تن نیز در این ۲هفته توزیع شده است.

منفرد ادامه داد: همچنین در توزیع گوشت قرمز گوساله منجمد وارداتی نیز کمبودی در استان نیست و تاکنون ۴۸۰ تن گوشت ذخیره سازی و تاکنون ۱۸۰ تن توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همچنین ۲۰۰ تن سیب و ۳۰۰ تن پرتقال بعنوان میوه شب عید تامین و درحال توزیع است.

منفرد گفت: نظارت و بازرسی بر بازار کالاهای کشاورزی با دقت و با همکاری ۲۰۰ نفر از ناظران بسیج اصناف و ۱۳ نفر از بازرسان اداره کل صنعت و معدن انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید