Iranian Agriculture News Agency

توزیع ۱۰۰۰ تن برنج با قیمت ستاد تنظیم بازار در استان بوشهر آغاز شد

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تأمین کالاهای اساسی برای توزیع با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در سطح شهرها و روستاهای استان گفت: اکنون توزیع یک هزار تن برنج هندی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شده است.

توزیع ۱۰۰۰ تن برنج با قیمت ستاد تنظیم بازار در استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، احمد جهانگیرلو ، از تأمین کالاهای اساسی در آستانه شب عید خبر داد و اظهار داشت: در راستای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و توزیع آنها بر اساس قیمت مصوبه ستاد تنظیم بازار کالاهای مورد نیاز مردم تهیه و تأمین شده است.

وی با بیان اینکه گوشت مرغ، قرمز، میوه سیب و پرتقال، شکر، تخم‌مرغ، برنج بر اساس قیمت تنظیم بازار توزیع می‌شود خاطر نشان کرد: بر این  اساس اکنون یک‌هزار تن برنج هندی برای توزیع در اختیار فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای و محله‌ای در سطح استان بوشهر قرار گرفته است و کیسه 10 کیلوگرم 240 هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان بوشهر از توزیع یک هزار تن برنج دیگر تا هفته آینده خبر داد و بیان کرد: مرغ گرم به اندازه کافی در بازار با قیمت هر کیلوگرم بین 25 هزار و 500 تا 26 هزار تومان عرضه و این درحالی است که مرغ منجمد هم به‌زودی با قیمت 20 هزار تومان توزیع می‌شود.

جهانگیرلو از تهیه و ذخیره تخم‌مرغ به اندازه کافی در بازار خبر داد و خاطر نشان کرد: روغن نباتی مایع و جامد به میزان لازم در بازار وجود دارد و مشکلی در توزیع این محصول وجود ندارد.

وی از توزیع میوه سیب و پرتقال در اسفند ماه با قیمت مصوب خبر داد و تصریح کرد: 500 تن سیب و پرتقال به‌زودی و در آستانه شب عید در اختیار فروشگاه‌های مختلف برای توزیع با قیمت مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار می‌گیرد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: از نظر ذخایر کالا‌های اساسی در استان کمبودی وجود ندارد و تا پایان سال توزیع کالا‌های اساسی در شهرها و روستا از طریق فروشگاه و یا تعاونی‌ها انجام می‌شود.

توزیع آنلاین محصولات تنظیم بازار در استان بوشهر

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر نیز از آغاز توزیع هوشمند کالاهای اساسی در استان خبر داد و گفت: همزمان با بروز نارسایی در توزیع مرغ و سایر کالاهای اساسی و در راستای تکریم مصرف کنندگان و شهروندان برای توزیع کالاهای تنظیم بازار موضوع توزیع هوشمند و آنلاین در دستور کار سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور قرار گرفت.

سید محسن معروف با بیان اینکه اجرا توزیع هوشمند کالاهای اساسی در کلانشهر تهران به فروشگاه آنلاین بازرگام محول شد تصریح کرد: بعد از کسب تجربه و بنا به ضرورت توزیع آنلاین کالا در سایر استان‌ها به سایر شعب فروشگاه بازرگام محول شد ولی متأسفانه این فروشگاه آنلاین در بوشهر دارای شعبه و امکانات نیست بنابراین تاکنون در بوشهر فعال نشده است.

وی با اشاره به هماهنگی با پارک علم و فناوری استان و تعاون روستایی برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خاطر نشان کرد: در این راستا ارزیابی و بررسی لازم در فروشگاههای بومی و محلی برای توزیع هوشمند کالاهای تنظیم بازار انجام شده است.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر اضافه کرد: به نظر می‌رسد با توجه به توانمندی و امکانات موجود استان در آینده نزدیک، حداکثر تا اوایل اسفند ماه، با نظارت سازمان‌های جهادکشاورزی و تعاون روستایی توزیع آنلاین کالاهای تنظیم بازار توسط فروشگاه‌های بومی و توانمند استان آغاز می‌شود که آدرس پایگاه‌های اینترنتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

معروف بیان کرد: با تکمیل ذخیره سازی میوه تنظیم بازار شب عید شامل سیب درختی و پرتقال افزون بر 50 درصد از این کالا به شکل آنلاین در سطح شهرها و روستاهای استان بوشهر توزیع و عرضه می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید