Iranian Agriculture News Agency

تامین کود مورد نیاز کشاورزان بوشهری

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت بهاره تامین شده و محدودیتی برای توزیع نداریم.

تامین کود مورد نیاز کشاورزان بوشهری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، خسرو عمرانی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ای که  وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرده است، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور مامور تامین توزیع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه کشاورزان شده است.

وی ادامه داد: این شرکت بر اساس سهمیه‌ای که معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ کرده بدون هیچ‌گونه محدودیتی اقدام به تامین کود مورد نیاز کشاورزان برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کرده و برای تامین کود مشکلی نداریم.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خاطرنشان کرد: پارسال نزدیک به ۱۷ هزار و ۹۰۰ تن کود اوره توزیع شد و در خصوص کود فسفات و پتاسه هم با وجود اینکه مصرف کمی در استان دارد، ولی به اندازه کافی تامین شده و در انبار‌ها موجود است.

وی از ذخیره سازی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ تن ذخائر استراتژیک کود در استان خبر داد و افزود: برای کشت بهاره که به زودی برای محصولات سبزی و صیفی و کنجد شروع و برای  باغ‌ها هم استفاده می‌شود محدودیتی در توزیع نداریم.

عمرانی عنوان کرد: کشاورزان توجه داشته باشند که نیاز غذایی گیاهان به ازت، فسفات و پتاس به عنوان ۳ عنصر اصلی است، که باید در کنار هم مصرف شوند.

وی یادآور شد: در یکی دو سال اخیر مصرف فسفات و پتاس در استان به شدت کاهش پیدا کرده که در کاهش عملکرد نقش بسیار مهمی داشته است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با بیان اینکه توزیع کود متوقف نشده و همچنان بدون محدودیت بر اساس اعلام نیاز سازمان جهاد کشاورزی ادامه دارد، افزود: کشاورزان برای دریافت کود باید به سامانه جامع پهنه بندی کشاورزی مراجعه و اطلاعات خود را ثبت و حواله کود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

عمرانی عنوان کرد: سهیه کود هر کشاورز بر اساس سطح زیر کشت و نوع محصول است که در سامانه ثبت شده و از طریق مراکز جهاد کشاورزی در اختیارش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید