Iranian Agriculture News Agency

۱۷ پروژه کشاورزی در استان بوشهر افتتاح و اجرایی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همزمان با دومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر ۱۷ پروژه کشاورزی با ۵۳۷ میلیارد تومان اعتبار و ۱۰۴ نفر اشتغال مستقیم در این استان افتتاح و اجرایی می‌شود.

۱۷ پروژه کشاورزی در استان بوشهر افتتاح و اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، نوذر منفرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به افتتاح ۱۷ پروژه کشاورزی در استان بوشهر، افزود: از این تعداد پروژه هفت طرح در حوزه آب و خاک  شامل اجرای سامانه های نوین آبیاری در سطح ۲۸۰هکتار با ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرا شده است.

وی بیان کرد: اجرای سامانه های نوین آبیاری موجب افزایش راندمان آبیاری به میزان هشتاد و پنج درصد می‌شود.  

منفرد اظهار کرد: همچنین در حوزه آب و خاک لایروبی قنوات درشهرستان‌های دشتستان، جم و دشتی با یک میلیارد و ۱۹۲ میلیون تومان اعتبار انجام شده است.

منفرد تامین آب مطمئن، مدیریت منابع آبی موجود، تثبیت اشتغال، افزایش عملکرد محصول تولید، افزایش دبی خروجی از ۳۵ به ۷۰ لیتر در ثانیه، بهبود ۶۳ هکتار و ۱۳۰ هکتار سطح توسعه اراضی تحت شرب را از مزایای اجرای لایروبی قنات عنوان کرد.

وی اضافه کرد: همچنین ۲ واحد مرغداری گوشتی با اعتبار ۱۷میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در شهرستان‌های دشتی و گناوه با ظرفیت ۷۲ هزار قطعه و پیش بینی تولید ۴۸۰ تن گوشت مرغ در سال با اشتغال ۱۸ نفر افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: چهار طرح صنایع تبدیلی شامل سردخانه و بسته بندی خرما با ۹میلیارد و ۲۰۶میلیون تومان اعتبار با سه هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت و اشتغال ۶۵ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: همچنین چهار طرح گلخانه در سطح ۲ هکتار و تولید ۴۰۰ تن سبزی و صیفی با ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در شهرستان‌های دیر و دشتی افتتاح شد.

منفرد گفت: با افتتاح این طرح‌های گلخانه‌ای ۲۱ فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

وی یادآورشد: در زمان حاضر ۹۰ هزار و ۶۲۸ نفر در استان بوشهر در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که ۱۳ درصد اشتغال استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید