Iranian Agriculture News Agency

علایی مقدم:

مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات نیازمند جنبش نرم افزاری است

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای رسیدن به اهداف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید از فناوری استفاده شود و در واقع نیازمند جنبش نرم افزاری هستیم که نشان دهنده اهمیت آمار و اطلاعات و اثرگذار بودن آن است.

مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات نیازمند جنبش نرم افزاری است

به گزارش خبرنگار ایانا، صبح امروز در مراسمی با حضور شاهپور علایی مقدم، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، مهدی علوی به عنوان مشاور معاون وزیر و سرپرست مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی شد.

شاهپور علایی مقدم معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم با اشاره به اینکه بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصاد ایران است، اظهار کرد: برای دستیابی به رونق کشاورزی در سرزمین پهناور ایران با تنوع اقلیمی؛ باید تمام مسائل، دقیق و مبتنی بر علم و دانش، توسط متخصصان مورد بررسی قرار گیرد.

علایی مقدم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بحث جنبش نرم افزاری، تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید از فناوری استفاده شود و درواقع نیازمند جنبش نرم افزاری هستیم که نشان دهنده اهمیت آمار و اطلاعات و اثرگذار بودن آن است.

وی افزود: در این دوره بکارگیری ادبیات نو و رویکردهای جدید توسط وزیر جهاد کشاورزی را شاهدیم که نیازمند جنبش نرم‌افزاری و آمار درست، قابل اعتماد و به روز است.

سرپرست معاونث برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، آمار را مبنای برنامه‌ریزی دانست و گفت: برنامه‌ها باید با دقت و ظرافت دنبال شود و علم پشتوانه آن‌ها باشد؛ چرا که برنامه‌ریزی‌های دقیق چند محور دارد که در نهایت به فناوری برمی‌گردد.

وی همچنین ارتقاء کشاورزی دانش بنیان، اجرای طرح الگوی کشت، دستیابی به اقتدار غذایی، سند دار کردن اراضی کشاورزی، ساماندهی مجوزهای بخش کشاورزی، ساماندهی پروژه‌های عمرانی و ... را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد که برای اجرای موفق مستلزم نگاه فناورانه، و اتکا به اطلاعات آماری دقیق در برنامه ریزی است.

علایی مقدم در پایان گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند بازوی قدرتمندی در راستای پیشبرد اهداف وزارت جهاد کشاورزی باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید