Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران پیش بینی کرد:

خرید ۱۴۰ هزار تن گندم در تهران

پول گندمکاران در کوتاه‌ترین زمان پرداخت می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: پیش‌بینی می‎‌شود با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی‌ها حجم خرید گندم امسال به ۱۴۰ هزار تن از ۴۶ هزار هکتار اراضی کشت شده در این استان برسد.

خرید ۱۴۰ هزار تن گندم در تهران

به گزارش ایانا و به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، عباس ارشدی درباره‌ی وضعیت خرید تضمینی گندم افزود: اکنون خرید گندم از استان‌های جنوبی همچون خوزستان، بوشهر، سیستان  و بلوچستان، فارس و جنوب  کرمان شروع شده است، اما خرید گندم در استان تهران طبق روال گذشته هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی از نیمه اول خردادماه آغاز می‌شود.

ارشدی اظهار کرد: امسال ۱۱ مرکز خرید، ذخیره و فروش گندم و دانه‌های روغنی در شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، قرچک، پیشوا، ملارد، شهریار و شهر قدس آماده‌سازی شده که با آغاز خرید، نیروها در این مراکز مستقر می‌شوند، البته دو مرکز را تخصصی برای خرید دانه‌های روغنی در ورامین اختصاص داده‌ایم.

پول کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود

وی با بیان اینکه مجموع ظرفیت خرید و ذخیره‌سازی این مراکز نزدیک ۴۰۰ هزار تن و بیش از میزان خرید استان تهران است، تصریح کرد: کشاورزان به هر میزان گندم را بفروشند، دولت آمادگی خرید دارد و همانند سال‌های گذشته پول‌شان محاسبه در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

ارشدی اضافه کرد: سال گذشته با توجه به شرایط خشکسالی در سراسر کشور میزان خرید گندم استان تهران ۱۰۰ هزار تن بوده است.

پیش‌بینی خرید دانه‌ی روغنی در استان تهران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۳۲۰۰ تن انواع دانه‌های روغنی به‌طور عمده کلزا خریداری شد که نسبت به سال ماقبل خود نزدیک ۴۰ درصد افزایش خرید داشتیم.

به گفته وی، امسال خرید دانه‌های روغنی بیش از سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید