Iranian Agriculture News Agency

معاون مرکز توسعه راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ایانا خبر داد:

کاهش 30 درصدی قیمت موادغذایی با توسعه توزیع استارت‌آپ‌ها

توسعه استارت‌آپ‌ها در حوزه توزیع مواد غذایی، باعث حذف واسطه‌ها و دلالان شده و قیمت محصولات پروتئینی، میوه و سبزی‌جات و در کل مواد غذایی توزیع شده از این راه، در بدترین حالت 30 درصد کاهش می‌یابد.

کاهش 30 درصدی قیمت موادغذایی با توسعه توزیع استارت‌آپ‌ها

توسعه استارت‌آپ‌ها در حوزه توزیع مواد غذایی، باعث حذف واسطه‌ها و دلالان شده و قیمت محصولات پروتئینی، میوه و سبزی‌جات و در کل مواد غذایی توزیع شده از این راه، در بدترین حالت 30 درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایانا، جلسه تأمین محصولات غذایی و پروتئینی مورد نیاز واحدهای استارت‌آپ و معرفی تولیدات واحدهای تولیدکننده و تأمین‌کننده با حضور نماینده‌های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان تعاون روستایی، سازمان میادین میوه و تره‌بار و جمعی از اتحادیه‌ها و استارت‌آپ‌ها در سازمان تعاون روستایی برگزار شد.

عبا‌س‌علی ارفع، معاون مرکز توسعه راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: حمل و نقل مکانیزه شهری و بین شهری مانند فعالیت دو شرکت اسنپ و تپسی از مجموعه مواردی است که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه استارت‌آپ‌ها در حوزه توزیع مواد غذایی، باعث حذف دلالان و واسطه‌های غیرضروری بین تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود و قیمت محصولات پروتئینی، میوه و سبزی‌جات و در کل مواد غذایی توزیع شده از این راه، در بدترین حالت 30 درصد کاهش می‌یابد.

ارفع با اشاره به اینکه توسعه توزیع مواد غذایی و پروتئینی توسط استارت‌آپ‌ها، جهشی در این بخش شکل می‌دهد، افزود: این استارت‌آپ‌ها روزانه حدود یک تن محصولات غذایی و پروتئینی در استان تهران توزیع می‌کنند.

وی عنوان کرد: استارت‌آپ‌ها در تلاش هستند تا محصولات با حداقل هزینه و قیمت و با حداکثر کیفیت به دست مصرف‌کننده‌ها برسد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

معاون مرکز توسعه راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: طی جلسات مشترک بین معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی توافق شده که هر دو ارگان به‌صورت جدی برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال در حوزه توزیع مکانیزه محصولات کشاورزی و پروتئینی همکاری کنند.

ارفع با اشاره به طراحی دبیرخانه چهار بخشی برای توسعه استارت‌آپ‌ها، توسط سازمان تعاون روستایی به‌عنوان متولی این برنامه در وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: بخش‌های تولید، توزیع، تسهیل‌گری و تأمین، چهار بخش اصلی این زنجیره هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی، هرکدام از این بخش‌ها در اختیار متولیان قرار می‌گیرد، به‌طوری‌که بخش تولید در اختیار تولیدکننده‌ها، تأمین در اختیار تأمین‌کنندگان، توزیع در اختیار استارت‌آپ‌ها و تسهیل‌گری به‌صورت مشترک در اختیار معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان تعاون روستایی و باقی ارگان‌ها مثل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری و شرکت پشتیبانی امور دام قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نهادهای متولی، بر روند اجرای توزیع دیجیتال مواد غذایی و پروتئینی نظارت خواهند داشت، یادآور شد: با تولیت سازمان تعاون روستایی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از توان اتحادیه‌ها برای تولید، از توان استارت‌آپ‌ها برای توزیع و از توان بخش دولتی برای تسهیل‌گری استفاده می‌شود./

S-960911-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید