Iranian Agriculture News Agency

ارائه بیمه‌های خرد برای کمک به کشاورزان اتیوپی در برابر خشکسالی

در راستای کمک به چوپان ها در زمین های پست اتیوپی به منظور محافظت دام شان، پایلوتی برای بیمه خرد کشاورزان ایجاد کرده است.

ارائه بیمه‌های خرد برای کمک به کشاورزان اتیوپی در برابر خشکسالی

در راستای کمک به چوپان ها در زمین های پست اتیوپی به منظور محافظت دام شان، Farm Africa (1) پایلوتی برای بیمه خرد کشاورزان ایجاد کرده است.

به گزارش ایانا از سایت آفریکن فارمینگ،هدف از این طرح برای کمک به جوامع آسیب پذیر است که در مناطق افار و سومالی ( Somali regions ) در اتیوپی و مناطق شمالی و جنوبی امو (در جنوب اتیوپی ) در معرض خشکسالی و شوک های آب و هوا قرار دارند.

کار بر روی محصولات بیمه با سرپرستی شرکت پیشرو بیمه اتیوپی به نام نیالا ( Nyala Insurance ) ، سازمان غیر دولتی مرسی کورپس ( Mercy Corps ) و شرکت مشاوره پولا ادوایزر ( Pula Advisers ) انجام می شود و Farm Africa ، در حال حاضر در حال ارزیابی دو مدل مختلف بیمه خشکسالی است

این درحالی است که مدل A در زمینه بیمه خرد است که مشتریان را دربرابر از دست دادن حیوانات شان به دلیل بیماری، سرقت، حوادث، و غیره بیمه می کند. همچنین تحت مدل B از دارایی های آن ها مانند چراگاه وخرده فروشان عرضه محصولات دامپزشکی برای خرید واکسن حیوانات حمایت می کند.

این ابتکار برای زمانی مفید است که کشاورزان با فاجعه قریب الوقوع مواجه می شوند، و دسترسی به بیمه می تواند به مردم در سرمایه گذاری مناسب کمک کند. در عین حال، دسترسی به بیمه می تواند به طور بالقوه به سرمایه گذاری در بخش دام در مناطق آسیب پذیر کمک کند. بیمه های خرد راهکاری برای پرداختن به خدمات مالی در میان مناطق آسیب پذیر است ، که در کنار بانکداری تلفن همراه و طرح های دیگرمی تواند تاثیر گذار باشد.

این ابتکار بخشی از پروژه MAR است که بخشی از برنامه ایجاد انعطاف پذیری و انطباق با تغییرات آب و هوا و بلایا ( BRACED ) (2) به شمار می رود و بودجه این طرح توسط دپارتمان توسعه بین المللی بریتانیا تامین می شود.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Farm Africa : یک موسسه خیریه است که با توانمند سازی کشاورزان آفریقایی به کاهش فقر و همچنین به رشد درآمدشان از راه سازگاری با محیط زیست کمک می کند.

2- Building Resilience and Adaptation to Climate Extremes and Disasters (BRACED)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید