Iranian Agriculture News Agency

در راستای دستیابی به اهداف توسعه پایدار

موزامبیک، بانک جهانی و فائو توافق‌نامه همکاری امضا کردند/ پروژه‌ای 20 ساله به‌منظور تقویت مدیریت پایدار جنگل‌های موزامبیک

دانیل گاستافسون، معاون مدیرکل فائو، با آگوستا پچیسو، مدیر اجرایی صندوق توسعه پایدار ملی موزامبیک (FNDS) در رم توافقنامه ا ی را برای تقویت مدیریت پایدار جنگل های موزامبیک امضا کردند.

موزامبیک، بانک جهانی و فائو توافق‌نامه همکاری امضا کردند/ پروژه‌ای 20 ساله به‌منظور تقویت مدیریت پایدار جنگل‌های موزامبیک

دانیل گاستافسون، معاون مدیرکل فائو، با آگوستا پچیسو، مدیر اجرایی صندوق توسعه پایدار ملی موزامبیک ( FNDS ) در رم توافقنامه ا ی را برای تقویت مدیریت پایدار جنگل های موزامبیک امضا کردند.

به گزارش ایانا از وبسایت فائو دولت موزامبیک، بانک جهانی و فائو اعلام کردند پروژه جدید چندساله به منظور تقویت مدیریت پایدار جنگل ها و برای دستیابی موزامبیک به هدف پانزدهم توسعه پایدار در باره جنگل ها انجام می شود.

این پروژه 6 میلیون دلاری بخشی از پروژه سرمایه گذاری جنگل موزامبیک با هزینه 47 میلیون دلار بانک جهانی است. این پروژه با هدف جلوگیری از جنگل زدایی و حمایت از سرمایه گذاری در بخش جنگل و همچنین ایجاد درآمد و فرصت های معیشتی جدید ناشی از مدیریت پایدار جنگل برای جوامع روستایی خواهد بود.

تحت توافقنامه جدید، سازمان فائو پشتیبانی فنی را برای توسعه یک استراتژی ملی 20 ساله برای بخش جنگل ارائه خواهد داد ؛ چارچوب های سازمانی برای اصلاحات بخش جنگل ها با توجه به شفافیت، پاسخگویی، حقوق صلح آمیز و پایداری تولید جنگل و مدلی که بهترین شیوه ها را پیاده سازی کند، ایجاد می شود.

دانیل گاستافسون، معاون مدیر کل فائو گفت: "این همکاری مهم، به متحول کردن نحوه مدیریت جنگل ها در موزامبیک کمک خواهد کرد."

این درحالی است که برای نخستین بار، سیستم دیجیتال اطلاعات جغرافیایی، جایگزین پرونده های کاغذی موجود خواهد شد که می تواند یک پایگاه داده قابل اعتماد را برای حمایت از تصمیمات استراتژیک و مدیریتی فراهم کند. همچنین دانش و مهارت در اصول مدیریت جنگل با همتایان ملی و محلی به اشتراک گذاشته می شود.

منابع جنگل موزامبیک توانایی قابل توجهی در کاهش فقر دارند، اما از طریق جنگل زدایی، تخریب، آتش سوزی، تولید هیزم و زغال چوب کنترل نشده تهدید می شوند.

Xavier Sailors ، مدیر اداره ملی جنگل های موزامبیک، گفت: "جوامع و بخش خصوصی سهم مهمی در بازنگری مدل مدیریت جنگل دارند. با حفاظت از جنگل ها می توان به منبع ایجاد ثروت برای جوامع و در نهایت با هدف بهبود زندگی دست یافت."

این پروژه برای نخستین بار پس از تصویب توسط سازمان فائو و بانک جهانی در چارچوب جدید در تاریخ 10 مه 2017 امضا شد. این چارچوب، مجموعه ای از موارد توافق را برای ساده سازی و تسریع در توافقنامه جدید مشارکت بین موزامبیک و سازمان فائو ارائه می د هد.

پائولا اگوستینی، سرپرست جهانی جنگل ها و مناظر در بانک جهانی گفت: "این همکاری یک مثال خوب از آنچه که ما می توانیم با هم انجام دهیم، به شمار می رود و ما می توانیم آن را در مقیاسی بزرگ در نظر بگیریم."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید