Iranian Agriculture News Agency

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

تثبیت 130 هزار شغل جدید کشاورزی با همکاری وزارت کار و بانک کشاورزی در سال 96/ توسعه فرصت های شغلی گردشگری مبتنی بر روستا با کمک بانک کشاورزی

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی و سیاست ها و برنامه های دولت در این عرصه گفت: بانک کشاورزی در این زمینه نقش مهمی دارد.

تثبیت 130 هزار شغل جدید کشاورزی با همکاری وزارت کار و بانک کشاورزی در سال 96/ توسعه فرصت های شغلی گردشگری مبتنی بر روستا با کمک بانک کشاورزی



وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی و سیاست ها و برنامه های دولت در این عرصه گفت: بانک کشاورزی در این زمینه نقش مهمی دارد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی بانک کشاورزی، علی ربیعی در همایش سراسری مدیران این بانک طی سخنانی با بیان اینکه در روح اقتصاد مقاومتی پدیده رشد و توسعه نهفته است، خاطر نشان کرد: در اقتصاد مقاومتی محور اصلی مورد بحث عدالت است و الگویی از رشد و توسعه را نشان می دهد که اقتصاد کشور بزرگ شود، همه مردم بتوانند مشارکت کنند و همه به ویژه فقرا از مواهب آن بهره مند شوند .

وی با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در فرآیند رشد و توسعه خاطرنشان کرد: باید از طریق بزرگ شدن اقتصاد کشور، فقرا هم از آن سهمی داشته باشند. زیرا اگر نتوانیم عموم مردم را در مواهب رشد و توسعه مشارکت بدهیم، شکست خواهیم خورد .

ربیعی خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی باید ضمن حرکت متوازن فرصت های برابری ایجاد کنیم تا فقرا سهم بیشتری داشته باشند .

وی با بیان اینکه در برنامه ریزی برای رشد وتوسعه کشور نخستین مولفه ای که باید به آن توجه کرد دسترسی همه گرو ه های اجتماعی به مواهب توسعه است یادآور شد: نظام بانکی نیز در توزیع منابع و خدمات مالی و بانکی باید زمینه دسترسی گروه ها به ویژه حاشیه نشین ها را به طور مناسبی فراهم کند .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه، اقدامات دولت را برای رشد کشور به ویژه در سال 95 مثبت ارزیابی کرد و رشد بخش کشاورزی را به لحاظ تأثیری که بر زندگی مردم دارد ملموس دانست. وی افزود: بانک کشاورزی در این رشد نقش داشت و برای اینکه رشد را در زندگی مردم بیشتر ملموس کنیم ، باید در بخش کشاورزی با نظریه، تولید و برنامه رو به جلو حرکت کنیم .

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات بانک مرکزی از ابعاد مختلف و تأثیر آن بر کنترل بازارهای غیر متشکل پولی اشاره کرد و افزود: بدون تردید بانک ها موتور رشد دولت هستند و نقش آنها در رشد و توسعه به دلیل سرمایه گذاری هایی که در تولید انجام می دهند بی بدیل است .

ربیعی به سیاست های دولت برای کنترل تورم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه های پولی سیاست های درستی را دنبال کردیم و باید راه های تزریق منابع (پول) به جامعه را دنبال و نوعی تثبیت در بازار اقتصاد ایجاد کنیم .

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در تشریح مشکلات و موانع اشتغال کشور از جمله افزایش میزان فارغ التحصیلان دانشگاه ها و متقاضیان شغل تصریح کرد باید برای اشتغال برنامه داشته باشیم و در اجرای این برنامه ها بانک کشاورزی می تواند نقش آفرینی کند .

وی به هماهنگی های به عمل آمده و تفاهم نامه های همکاری با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه هایی از جمله گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی،کشت گلخانه ها ، صنایع روستایی و .... اشاره کرد و افزود: موضوع گردشگری مبتنی بر روستا یکی از فرصت های شغلی است که بانک کشاورزی می تواند به توسعه مشاغل روستایی این چنینی کمک کند .

ربیعی با اشاره به ضرورت تقویت بخش کشاورزی و افزایش بهره وری این بخش گفت: ما بهره وری در بخش کشاورزی را پیگیری می کنیم و یکی از برنامه های دولت ایجاد درآمد، جریان بازگشت به روستاها و اقتصادی کردن کشاورزی است .

وی با بیان اینکه باید بتوانیم از طریق برنامه ای مدون و منظم در بخش های تسهیلاتی ویارانه ای و کمک های فنی و اعتباری در بخش صنعت و خدمات کشاورزی اشتغالزایی کنیم ابراز امیدواری کرد در بخش اشتغال با بانک کشاورزی برنامه ها را به بهترین شکل پیش ببریم .

ربیعی خاطرنشان کرد در بخش تثبیت شغل در بخش کشاورزی با کمک کارکنان بانک کشاورزی موفق عمل کردیم و امسال در نظر داریم 130 هزار شغل در این بخش ایجاد کنیم .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش پایانی سخنانش با بیان این که ما نسبت به آینده کشور مسئولیم و باید پیشرفت کنیم خاطرنشان کرد: باید فاصله خود را با قدرت های منطقه کم و با شتاب بیش تری حرکت کنیم و در این مسیر به عقلانیت، سخت کوشی، مدارا و کار باهم نیاز داریم .

وی با اشاره به این که شغل و کار برای جامعه کرامت می آورد و باید جامعه را به سمت بهره وری برای آینده سوق داد، متذکر شد: در مبارزه با فقر باید با عقلانیت و سخت کوشی وارد عمل شویم و از طریق برنامه ریزی و افزایش کیفیت اقتصاد کشور سهم فقرا را از مواهب آن افزایش دهیم .

ربیعی در پایان با اهدای لوح از تلاش های مرتضی شهیدزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی به دلیل حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، تمرکز بر مقوله اشتغال آفرینی، بستر سازی برای تولید هدفمند به ویژه در بخش کشاورزی و همسویی با سیاست های کلی نظام و دولت تدبیر و امید تشکر کرد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید