Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی در دیدار با استاندار قزوین:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار روستایی فاقد پوشش بیمه اجتماعی/ آذربایجان شرقی با ۴۰ درصد بیش ترین پوشش و سیستان و بلوچستان با ۱۰ درصد کمترین

بر اساس آمار سال های گذشته جمعیت روستایی کشور بالغ بر ۳۲ میلیون نفر و معادل شش میلیون خانوار روستایی است. در چنین شرایطی در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزارخانوار روستایی تحت پوشش خدمات صندوق بیمه اجتماعی هستند که باید برای مابقی برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار روستایی فاقد پوشش بیمه اجتماعی/ آذربایجان شرقی با ۴۰ درصد بیش ترین پوشش و سیستان و بلوچستان با ۱۰ درصد کمترین

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایان و عشایر در دیدار با استاندار قزوین با تاکید بر اینکه در حال حاضر یک‌ و‌ نیم میلیون خانوار روستایی از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند و حدود دو و نیم میلیون خانوار روستایی هنوز، بیمه اجتماعی ندارند بر ضرورت اطلاع‌رسانی برای شناساندن خدمات صندوق تاکید کرد و گفت : باید روستاییان و عشایر از خدمات صندوق بیش از پیش مطلع شوند .

به گزارش ایانا ، محمدرضا رستمی در دیدار با فریدون همتی گفت : بر اساس آمار سال های گذشته جمعیت روستایی کشور بالغ بر ۳۲ میلیون نفر و معادل شش میلیون خانوار روستایی است . در چنین شرایطی در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزارخانوار روستایی تحت پوشش خدمات صندوق بیمه اجتماعی هستند که باید برای مابقی برنامه‌ریزی و اقدام کنیم .

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار روستایی فاقد پوشش بیمه هستند که با اجرای طرح فراگیر امیدواریم این افراد را زیر پوشش قرار دهیم تصریح کرد : این صندوق در استان آذربایجان شرقی با پوشش ۴۰ درصدی بیشترین و در سیستان و بلوچستان با ۱۰ درصد کمترین پوشش را دارد .

وی اضافه کرد : درآمدهای صندوق از محل دریافت حق بیمه و سهم کارفرماست که دولت پرداخت می‌کند و ما نیز سهم خود را از محل سود سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی تامین می‌کنیم .

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد : امسال با اظهار درآمد روستاییان سالانه ۴۲۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم در صورتی که اگر بیمه شده فوت کند باید ماهانه ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم که ۱۲ برابر حق بیمه شده است .

وی اضافه کرد : در حال حاضر ۳۳ هزار خانوار مستمری بگیر روستایی تحت پوشش صندوق است و امسال قرار است ۳۷ هزار خانوار دیگر به آن اضافه شود .

رستمی با اشاره به نحوه ثبت ‌نام متقاضیان، روستائیان، کشاورزان و عشایر در این صندوق گفت : این افراد توسط کارگزاران از جمله بهیاران، تعاونی‌های روستایی و عشایر در هر شهرستان و استان ثبت‌ نام می‌شوند .

وی تصریح کرد : در حال حاضر ۳۵۰۰ کارگزار در استان‌های مختلف فرآیند ثبت‌نام از بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر را پیگیری می‌‌کنند .

رستمی درباره بیمه‌شدگان استان قزوین هم گفت : در این استان ضریب پوشش بیمه روستاییان ۳۰ درصد است ، اما از آنجا که استانی برخوردار با ظرفیت‌های مستعد کشاورزی و صنعتی است می‌تواند جایگاه خود را ارتقاء دهد .

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در ادامه با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی خدمات صندوق گفت : ما مصمم هستیم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف اطلاع‌رسانی چهره به چهره، مساجد، ائمه جماعت، رسانه‌ها و صدا وسیما، روستائیان و کشاورزان را از مزایا و شرایط بیمه اجتماعی روستایی مطلع کنیم .

وی با اشاره به مزایای عضویت درصندوق، مستمری پیری، بازماندگان و از کارافتادگی کلی را از جمله مزایای این صندوق عنوان کرد و گفت : ‌هر زن و مرد روستایی، عشایری و کشاورز غیر ساکن در روستا که حداقل ۶۵ سال سن، ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، می‌تواند از مزایای مستمری پیری استفاده کند و حداقل حقوق معادل دو سوم سطح درآمدی انتخاب شده‌ای که درهمان سال حق بیمه مربوط راپرداخت کرده دریافت کند .

رستمی در خصوص مستمری بازماندگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان خاطر نشان کرد : افراد واجد شرایط تحت تکفل بیمه‌شده‌ای که در اثر حوادث ناشی از کار فوت کنند با هر میزان سابقه پرداخت حق بیمه مشمول برخورداری از مستمری بازماندگان خواهند شد ضمن اینکه بازماندگان واجد شرایط تحت تکفل بیمه شده متوفی که در اثر بیماری یا حادثه غیر ناشی از کار، طبق مقررات صندوق با دارا بودن حداقل یک سال سابقه بیمه و ۹۰ روز طی سال آخر، مشمول دریافت مستمری است .

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت : هر متقاضی که پس از بیمه شدن در اثر حادثه غیر ناشی از کار یا بیماری به تشخیص کمیسیون‌های پزشکی صندوق، از کار افتاده کلی شناخته شود با داشتن حداقل یک سال سابقه بیمه به شرط آن که در سال آخر منتهی به شروع بیماری، وقوع حادثه و یا تاریخ از کار افتادگی حق بیمه ۹۰ روز را پرداخت کرده باشد، می‌تواند از مزایای مستمری استفاده کند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید