Iranian Agriculture News Agency

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی:

طلب 450 میلیارد تومانی کشاورزان از صندوق بیمه در سال 94 / 155 محصول و فعالیت کشاورزی مشمول بیمه شد

در حالی که کشاورزان خسارت‌دیده سال گذشته بیش از 450 میلیارد تومان از صندوق بیمه طلبکارند، امسال بابت خسارت سیل و سرمازدگی رقم بیش از 500 میلیارد تومانی نیز به آن اضافه شد.

طلب 450 میلیارد تومانی کشاورزان از صندوق بیمه در سال 94 / 155 محصول و فعالیت کشاورزی مشمول بیمه شد


قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: افزایش رضایتمندی بیمه‌گذاران و تناسب تعهدات و غرامات صندوق با خسارات وارده و همچنین توسعه بیمه محصولات کشاورزی ازجمله اهداف این صندوق محسوب می‌شود.

محمدابراهیم حسن‌نژاد افزود: با وجود آنکه بخش کشاورزی بسیار پرریسک است و هر لحظه ممکن است محصولات کشاورزان در خطر قرار گیرد، هنوز ریالی از محل اعتبارات بودجه‌ای سال 1395 دریافت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان بیمه‌شده بیش از 450 میلیارد تومان بابت غرامت سال گذشته از صندوق بیمه طلبکار هستند.

حسن‌نژاد ادامه داد: امیدواریم با مساعدت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و تلاش‌های نمایندگان مجلس هرچه سریع‌تر اعتبارات مورد نظر به حساب صندوق واریز شود.

وی تصریح کرد: بعد از سیل، بارندگی و سرمای شدید در اواخر زمستان و اوایل بهار، خسارت‌های گسترده‌ای به محصولات زراعی و باغی وارد شد، اما هنوز ریالی بابت غرامت پرداخت نشده است.

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی یادآور شد: کم‌بارشی و تنش خشکی از دیگر عوامل خسارت‌زا به‌ویژه در استان‌های جنوبی کشور بوده که لازم است هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

حسن‌نژاد تأکید کرد: قانون بودجه در سال 1395 مطابق تبصره 13 پیش‌بینی کرده است که یک‌هزار و 350 میلیارد تومان به صندوق تعلق گیرد که امیدواریم هرچه سریع‌تر ابلاغ و تخصیص انجام شود.

وی اظهار داشت: با افزایش دو مورد بیمه‌ای پرورش ماهی در قفس و سازه‌های گلخانه‌ای، تعداد موارد بیمه‌ای از 153 به 155 مورد رسید.


خسارت بیش از 500 میلیارد تومانی زراعت و باغبانی از ابتدای سال

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی همچنین گفت: از ابتدای امسال از محل سرمازدگی و سیل در بخش زراعت و باغبانی بیش از 500 میلیارد تومان خسارت را شاهد بودیم که هنوز غرامتی به بیمه‌شدگان پرداخت نشده است.

حسن‌نژاد در ادامه افزود: تب برفکی از بیماری‌هایی است که از سال گذشته و امسال تعداد زیادی از دام‌های بیمه‌شده را از بین برده است، اما از آنجا که بیمه‌نامه دامپروران حدود 17 عامل خطرزای طبیعی و غیرطبیعی را دربر دارد نمی‌توان تفکیک کرد که چه مقدار آن مربوط به این بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: دامدارانی که دام‌های خود را بیمه کرده‌اند و در زمان مناسب نسبت به واکسیناسیون دام‌هایشان اقدام کرده‌اند، در زمانی که اعتبارات صندوق اختصاص یابد، غرامت دریافت می‌کنند.

حسن‌نژاد در پایان تصریح کرد: وجود بیش از 200 خطر برای پوشش 155 محصول و فعالیت تولیدی، ابلاغ سالانه 900 دستورالعمل بیمه‌ای در بخش کشاورزی را می‌طلبد. تخصیص به‌موقع اعتبارات در راستای رضایت‌مندی کشاورزان بیمه‌گذار برای رسیدن به اهداف را ضروری کرده است./

M-950304-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید