Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد:

کشت ذرت علوفه ای و دانه ای در سطح ۷ هزار هکتار از اراضی ایلام

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی ایلام از کشت ذرت علوفه ای و دانه ای در سطح هفت هزار هکتار از اراضی ایلام طی سال جاری خبر داد.

کشت ذرت علوفه ای و دانه ای در سطح ۷ هزار هکتار از اراضی ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، اقبال گراوندی معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار کرد: استان ایلام دارای ۳۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی با کشت‌های متنوع است، از این میزان اراضی در سال جاری هفت هزار هکتار به کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی اراضی ذرت استان ایلام از آبیاری نوین و تحت فشار کشت استفاده می‌شود، افزود: این مهم باعث افزایش ۳۵ درصد راندمان تولید ذرت در استان شد است.

معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره برنامه جهاد کشاورزی برای استفاده از آبیاری نوین در تمامی اراضی کشاورزی استان، افزود: تمامی کشاورزان استان می‌توانند با استفاده تسهیلات جهاد کشاورزی، از مزایای آبیاری تحت فشار بهره مند شوند.

گراوندی بیان کرد: در حال حاضر از ۳۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان ایلام، ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش آبیاری نوین است و برنامه ریزی برای استفاده از شیوه در ۴۰ هزار هکتار دیگر در دست اجرا است.

وی گفت: با توجه به مسئله کم آبی و خشکسالی، استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین کمک شایانی در کاهش مصرف و افزایش تولید دارد.

معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی بیش از ۸۵ درصد هزینه‌های آبیاری تحت فشار را تقبل می‌کند، بیان کرد: جلوگیری از فرسایش خاک و جلوگیری از رشد علف‌های هرز از دیگر مزیت‌های روش‌های آبیاری نوین است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید