Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگروه رفع تداخلات اراضی شهرستان بدره

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره از برگزاری کارگروه رفع تداخلات اراضی این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگروه رفع تداخلات اراضی شهرستان بدره

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، پورمحمد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره در کارگروه رفع تداخلات اراضی این شهرستان ضمن اریه گزارشی در اینخصوص، گفت: کارگروه رفع تداخلات با هدف رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق و نقشه‌ها و اسناد مالکیت در عرصه‌های مورد تداخل در اراضی ملی و دولتی با حضور کارشناسان امور اراضی و منابع طبیعی در حال اجرای روند کار  است.
وی  ادامه داد: اهمیت موضوع رفع تداخلات اراضی به ویژه اختلافات موجود بین دولت و کشاورزان در مورد تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات یکی از مسائل مورد تاکید مداوم مسئولان بوده است؛ اختصاص ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴ به مساله رفع تداخلات اراضی، نقطه عطفی بوده است .

پورمحمد بیان کرد : نتایج فرآیند رفع تداخلات باعث رفع اختلاف مالکیت، میان کشاورزان و اداره منابع‌طبیعی شده و نتیجه نهایی آن،تعیین تکلیف مالکیت دولت و کشاورزان در قطعات مربوطه در پلاک است.

در این نشست در خصوص قوانین امور اراضی( رفع تداخلات و کاداستر، حفظ کاربری،واگذاری و اصلاحات ارضی و تجمیع و یکپارچه سازی اراضی) و مشکلات در این زمینه بررسی و تصمیم دربرطرف کردن واجرای هرچه سریعتر موانع و مشکلات اخذ شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید