Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران:

کشت مستقیم یا بی خاکورزی گندم در منطقه عین خوش دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از کشت مستقیم یا بی خاکورزی گندم در منطقه عین خوش این شهرستان خبر داد.

کشت مستقیم یا بی خاکورزی گندم در منطقه عین خوش دهلران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، علی غلامی گفت: در سال زراعی جاری میزان ۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه عین خوش دهلران تحت کشت گندم با ماشین کشت مستقیم قرار گرفت.

وی اشاره کرد: کشت مستقیم یا بی خاکورزی نوعی کشت حفاظتی است که سعی می شود میزان دست کاری در خاک به حداقل برسد و محصول جدید در بقایای محصول قبل کشت می شود که این مهم در اراضی مذکور رعایت شده است.

غلامی افزود: این نوع کشت مستلزم رعایت اصولی است که در صورت رعایت آنها ، مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت و در بلند مدت با توجه به حفظ خاک و حاصلخیزی خاک باعث افزایش عملکرد می شود و در صورت عدم رعایت نکات لازم، افت عملکرد شدید است.

غلامی ادامه داد: از مزایای کشت مستقیم می توان به کاهش مصرف انرژی، جلوگیری از فرسایش خاک ، صرفه جویی در سرمایه ی مورد نیاز خرید یا اجاره بها ادوات متعدد کاشت و کاهش زمان لازم جهت آماده سازی زمین ، حفظ رطوبت خاک با توجه به بحران خشکسالی حاکم و .... اشاره کرد.

غلامی در پایان گفت: در سالهای اخیر خوشبختانه با عنایت به ترویج و آگاه سازی زارعین، کشت مستقیم در شهرستان دهلران فرهنگ سازی شده و امید است سالانه به تعداد زارعین در استفاده از این روش کاشت افزوده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید