Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

توزیع روزانه ۵۰ تن مرغ در بازار ایلام

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام گفت: در حال حاضر روزانه بیش از ۵۰ تن مرغ در بازار ایلام توزیع می شود.

توزیع روزانه ۵۰ تن مرغ در بازار ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، درخشنده رحیمی اظهار کرد: قیمت مرغ در حال حاضر بر اساس قیمت مصوبه کشوری است، در استان ایلام قبلاً قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در درب مرغداری ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و در درب کشتارگاه قیمت هر کیلوگرم مرغ ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده بوده است.

وی افزود: به علت اینکه در کشور میانگین قیمت مرغ ۲۱ هزار تومان بود، اختلاف قیمت در استان ایلام وجود داشت، بنابراین این قیمت‌ها تغییر کرده است.

رحیمی افزود: بنابراین طبق مصوبه وزارتی اعلام شد قیمت مرغ در درب مرغداری به ازای هر کیلوگرم میانگین ۲۰ هزار تومان و در درب کشتارگاه به ازای هر کیلوگرم ۲۹ هزار تومان و برای مصرف کننده ۳۱ هزار تومان باشد.

معاون جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: قیمت مرغ در استان ایلام مانند کل کشور تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خوشبختانه هیچ مشکلی در بحث تامین و توزیع مرغ در استان ایلام وجود ندارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان مرغ در استان بسیار زیاد هستند، مازاد بر مصرف مرغ نیز در استان وجود دارد.

رحیمی اضافه کرد: جوجه ریزی بسیار خوبی در مرغداری‌های استان صورت گرفته و مرغ مازاد ایلام نیز به استان‌های خوزستان و کرمانشاه ارسال می‌شود.

وی گفت: هم اکنون هیچ گونه کمبودی از نظر گوشت مرغ در بازار وجود ندارد و برابر سرانه مصرف استان روزانه بیش از ۵۰ تن مرغ گرم وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید