Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر استان ایلام:

۷۰۰ هزار راس دام عشایر ایلام پلاک کوبی و هویت گذاری شد

مدیرکل امور عشایر ایلام از پلاک کوبی و هویت گذاری ۷۰۰ هزار راس دام عشایر استان خبر داد.

۷۰۰ هزار راس دام عشایر ایلام پلاک کوبی و هویت گذاری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام،  فرشاد یاسمی با بیان اینکه به عشایری که کارت تردد دام نداشته باشند خدمات ارائه نمی شود، گفت: تاکنون ۷۴۰۰ عدد کارت شناسایی و تردد دام برای عشایر استان ایلام صادر شده است.

وی افزود:تاکنون بیش از نیمی از دام عشایر استان یعنی ۷۰۰ هزار راس پلاک کوبی و هویت گذاری شده اند.

مدیرکل امور عشایر ایلام به واکسیناسیون عشایر استان در برابر بیماری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۵درصد عشایر استان دُز اول و ۷۵درصد نیز دُز دوم واکسن مقابله با بیماری کرونا را دریافت کرده اند.

یاسمی در ادامه از فراهم شدن مقدمات خرید ده هزار راس دام عشایر این استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد و بیان داشت: از ابتدای اجرای طرح خرید حمایتی دام عشایر تاکنون شش هزار و ۳۵۵ راس دام از عشایر ایلام خریداری و در کشتارگاه صنعتی ایلام کشتار، بسته بندی و برای توزیع در سطح کشور ذخیره سازی شده است.

وی ادامه داد: روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ راس دام مازاد عشایر استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام و با مباشرت اتحادیه عشایری خریداری می شود.

مدیرکل امور عشایر ایلام در خصوص خرید حمایتی دام عشایر گفت: به دلیل ظرفیت پایین کشتارگاه ها در ایلام، مقدمات خرید ده هزار راس دام زنده از عشایر استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای ارسال به استان تهران فراهم شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید