Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایر استان ایلام خبر داد:

تصویب 150میلیارد ریال برای مرمت و بهسازی راه‌های ایلام

مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: از محل سفر رئیس جمهوری ۱۵۰ میلیارد ریال برای مرمت، نگهداری، بهسازی ایل راه‌های موجود و احداث ایل راه‌های جدید مصوب شد.

تصویب 150میلیارد ریال برای مرمت و بهسازی راه‌های ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، فرشاد یاسمی مدیرکل امور عشایری ایلام از تصویب۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهور برای حوزه عشایری این استان خبرداد و گفت: تخصیص این اعتبارات در دست پیگیری است.

وی افزود: از این میزان ۱۵۰ میلیارد ریال برای مرمت، نگهداری، بهسازی ایل راه‌های موجود و احداث ایل راه‌های جدید، ۳۰ میلیارد ریال برای تامین پنل‌های خورشیدی و ۳۰ میلیارد ریال نیز برای خرید تانکر‌های حمل آب مصوب شده است.

مدیرکل امور عشایری ایلام یادآور شد: این ایل راه‌ها نیازمند نگهداری دائمی هستند و همچنین حذف یا بهسازی مسیر‌های خطرناک و سخت گذر، احداث ابنیه نظیر پل سازی از الزامات راه‌های عشایری استان است که در هر شهرستان یک ایل راه مهم و دارای اولویت برای هزینه این اعتبار در نظر گرفته شده است.

یاسمی اضافه کرد: در حالیکه تامین آب عشایر استان به ۲۰ دستگاه تانکر نیاز دارد و در حال حاضر این اداره کل دارای ۱۵ دستگاه تانکر آبرسان است که عمده این تانکر‌ها فرسوده، مستعمل و از رده خارج هستند و باید با تانکر‌های جدید تعویض شوند.

وی ادامه داد: در یک برنامه پنج ساله ۶ هزار خانوار دیگر به پنل‌های خورشیدی مجهز می‌شوند که البته ۱۰ درصد از کل مبلغ پنل با عشایر و ۹۰ درصد باقیمانده نیز با دولت است.

یاسمی گفت: مواردی، چون تامین نهاده‌های دامی، خرید دام مازاد و تامین آب عشایر همچنان از مشکلات اساسی عشایر است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل امور عشایری ایلام اضافه کرد: محل‌های تامین اعتبار این مصوبه‌ها مشخص و ابلاغ شده و این اعتبارات از محل تسهیلات صندوق کار آفرینی امید، منابع مالی ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان پرداخت خواهد شد و در حال پیگیری و رایزنی برای تخصیص مبالغ مصوب شده هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید