Iranian Agriculture News Agency

معاون ترویج و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری توسعه همکاری‌های آموزشی ترویجی مابین وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه ایلام

تفاهم‌نامه همکاری توسعه همکاری‌های آموزشی ترویجی با هدف توسعه منابع انسانی بخش کشاورزی و ترویج نوآوری کشاورزی، مابین وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه ایلام منعقد گردید.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری توسعه همکاری‌های آموزشی ترویجی مابین وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام،  طی نشستی با حضور دکتر مویدی معاون ترویج و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، دکتر مهدیزاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مهندس اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر شنبه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و دکتر بیاتی رئیس دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری توسعه همکاری‌های آموزشی ترویجی مابین وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه ایلام منعقد گردید.

در این نشست  مویدی معاون ترویج  و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با ابراز خرسندی به جهت حضور در استان ایلام و دانشگاه ایلام، تأکید کرد استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی صدمات زیادی دید، لذا مقامات مختلف کشوری و از جمله وزارت جهاد کشاورزی بابت همه رشادت‌ها و فداکاری‌های مردم ایلام، بایددر راستای حل مشکلات استان گام بر دارند.

معاون ترویج و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی از استان ایلام به نقاط مختلف کشور و خارج کشور، یادآور شد این اتفاق نشانه توسعه کشاورزی استان است، که حاصل اهتمام مدیریت اجرایی و نهاد علم است، که دستاوردی ارزشمند می‌باشد.

دکتر مویدی با بیان اینکه مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی کشور است، اظهار کرد: ۱۸۰۰ محقق در این مرکز وجود دارد، که هر ساله ۱۰۰ تن از آنان که سابقه فعالیت بیش از ۲۰ سال دارند، بعنوان محقق برجسته انتخاب می‌شوند.  

معاون ترویج و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، افزود: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی لازم برای اعزام این محققیق به استان‌های مختلف و از جمله استان ایلام، برای بررسی مشکلات مختلف حوزه کشاورزی و ارائه راهکار در این زمینه را دارد.

دکتر مویدی با اشاره به برگزاری کنگره‌های آب و خاک و علف‌های هرز در آینده نزدیک در تهران، خواستار حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه ایلام در این کنگره‌ها شد.

معاون ترویج و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به پتانسیل‌های مختلف استان ایلام در حوزه کشاورزی، گفت: با توجه جغرافیای خاص استان و کشت متنوع محصولات کشاورزی، گردشکری کشاورزی با همکاری اداره کل گردشکری و دانشگاه ایلام می‌تواند به خوبی در سطح استان ایلام توسعه یابد و بعنوان یک درآمد پایدار برای کشاورزان تبدیل گردد.

دکتر مویدی با اشاره به راه‌اندازی شبکه مجازی آموزش کشاورزی (شاک) در کشور توسط این وزارتخانه، گفت: ۱۶ حوزه تخصصی کشاورزی به صورت حرفه‌ای در این شبکه آموزش داده می‌شود.

در این نشست دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به روابط مطلوب مابین دانشگاه ایلام و وزارت جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی استان ایلام، یادآور شد: دانشگاه ایلام در راستای رسالت اجتماعی خود، توسعه روابط با وزارتخانه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مختلف را در سطح کشو و استان در دستور کار قرار داد و با توجه به حسن نظر مقامات عالی این دو مجموعه، خوشبختانه رابطه برد برد شکل گرفت، که این موضوع دستاوردهای دوجانبه‌ای را به همراه داشت.

دکتر علی‌اکبری، افزود: دانشگاه ایلام دارای مزرعه آموزشی و پژوهشی، آزمایشگاه‌های متعدد، مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی و اساتید ممتاز در حوزه کشاورزی است و لذا سطح این روابط بیش از پیش می‌تواند ارتقاء یابد، که قطعاً این مهم می‌تواند در روند توسعه استان ایلام تأثیرگذار باشد.

در این نشست مهندس اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تشکر از حسن توجه مدیریت دانشگاه ایلام،  یادآور شد: دانشگاه ایلام از جایگاه مناسبی در سطح کشور و منطقه برخوردار است و همچنین ظرفیت نیروی انسانی و امکانات خوبی دارد، که این امر مایه دلگرمی مدیران اجرایی برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی در سطح استان می‌باشد.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری توسعه همکاری‌های آموزشی ترویجی با هدف توسعه منابع انسانی بخش کشاورزی و ترویج نوآوری کشاورزی مابین وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه ایلام به امضای دکتر مویدی و دکتر علی‌اکبری رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید