Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام خبر داد:

ایلام رتبه سوم در تولید کلزای کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سال زراعی جاری استان ایلام با تولید نزدیک به ۲۱ هزار تن کلزا رتبه سوم تولید کشور را به خود اختصاص داد

ایلام رتبه سوم در تولید کلزای کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، محمد علی اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام بیان کرد: در سال زراعی جاری استان ایلام با تولید نزدیک به ۲۱ هزار تن کلزا رتبه سوم تولید کشور را به خود اختصاص داد و از نظر تحقق برنامه های ابلاغی نیز حائز رتبه دوم کشور شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تصریح کرد : علیرغم اینکه در سال زراعی جاری خشک‌ترین سال طی دوره ۵۰ سال گذشته بوده اما تولید کلزا در استان ایلام نسبت به سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه؛ بیش از ۸۰ درصد زراعت کلزا در سال قبل در قالب کشاورزی قراردادی انجام شده است خاطرنشان نمود: خوشبختانه بهای محصول تولیدی مزارع قراردادی حداکثر ۱۰ روز پس از تحویل محصول به حساب کشاورزان طرف قرارداد واریز شده است.

اقدسی در ادامه اضافه کرد: برنامه کشت کلزا در سال زراعی جدید را ۱۵ هزار هکتار و با تولید بیش از ۳۰ هزار تن اعلام کرد و نهاده های مورد نیاز به میزان کافی در استان تدارک دیده شده است؛ همچنین در صورت تامین به موقع و مناسب آب در اراضی تحت آبخور سد کرخه این برنامه قابل حصول است.

اقدسی در پایان به کشاورزان کلزا کار استان توصیه کرد که به منظور پیشگیری از خسارت گل جالیز در مزارع کلزا از کشت مکرر این محصول و سایر محصولات میزبان گل جالیز خودداری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید