Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان ایلام:

پرداخت بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته به سهامداران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان ایلام

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان ایلام گفت: بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته به سهامداران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته به سهامداران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان ایلام

ابراهیم درویشی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان ایلام بیان داشت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان ایلام در سال 1385 با هدف حمایت از تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی استان با مبلغ 4.5 میلیارد ریال و با عضویت 71 تشکل سهامدار شروع به فعالیت نمود و طی این مدت توانسته در تامین سرمایه در گردش تشکلهای بخش کشاورزی استان اثر گذار باشد.

درویشی افزود: طی چندین مرحله افزایش سرمایه، سرمایه فعلی صندوق حدود 360 میلیارد ریال رسیده است و تعداد 201 تشکل بخش کشاورزی استان سهامدار صندوق می باشند که برخی از سهامداران صندوق همچون اتحادیه تعاونی های عشایری استان، اتحادیه دامداران استان و اتحادیه مرغداران استان بخش قابل توجهی از بهره برداران بخش کشاورزی استان را شامل میشوند. و لذا تسهیلات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بخش قابل توجهی از بهره برداران استان را شامل میشود.

وی خاطرنشان کرد: صندوق توسعه کشاورزی استان تشکلهای کشاورزی در 8 زیر بخش شامل «دام، طیور و زنبور عسل» ، «زراعت و باغبانی، «خدمات مشاوره ای» ، «عشایری» «شیلات» ، «منابع طبیعی»، «مکانیزاسیون» ،و «صنایع تبدیلی» را تحت پوشش دارد. که علیرغم محدودیت سرمایه توانسته تسهیلات مالی موثری را برای این تشکلها فراهم سازد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اضافه کرد: در سال مالی گذشته در صندوق حدود 320 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، برای مثال در حوزه تامین نهاده های دامی و طیور حدود 50 میلیارد تسهیلات پرداخت شده است. همچنین در سال گذشته صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بعنوان عامل مالی توسعه روشهای نوین آبیاری، حدود 270 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در قالب کمکهای فنی و اعتباری جهت توسعه روشهای نوین آبیاری پرداخت نموده است.

درویشی گفت: تلاش ما این است که اثرگذاری صندوق را در بخش کشاورزی استان افزایش دهیم که از جمله آنها تغییر مدل ارائه خدمت، حمایت از زنجیره های تولید و حمایت از کشاورزی قراردادی است. طبق برنامه ریزی انجام شده، سرمایه صندوق در 3 ماه آینده به حدود 400 میلیارد ریال خواهد رسید، امیدواریم با تامین مالی بیشتر این صندوق بتوانیم کمک بیشتری به سهامداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی داشته باشیم.

وی سرمایه فعلی صندوق در بخش کشاورزی استان را بسیار اثرگذار دانست و ادامه داد: اما بهر حال هنوز نسبت به سرمایه در گردش مورد نیاز بخش کشاورزی استان بسیار ناکافی است. و امیدواریم با حمایت های مسئولین بتوانیم در سالهای آتی سرمایه صندوق را به رقم قابل توجهی از سرمایه در گردش بخش کشاورزی برسانیم وبه عنوان یکی از مهمترین برنامه های صندوق در تلاش جهت افزایش منابع مالی صندوق به 1000 میلیارد ریالی در 3 سال آینده خواهیم بود.

وی در پایان گفت: از مسئولین مربوطه انتظار داریم مطابق موارد متعدد قانونی از جمله تبصره هایی از مواد 31 و 60 قانون احکام دائمی بودجه برنامه ششم توسعه و ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی در جهت کمک به تامین مالی این صندوق جهت حل مشکلات نقدینگی بخش کشاورزی همکاری و مساعدت نمایند. بی شک مدل ارائه تامین مالی در صندوقهای حمایت از بخش کشاورزی کارآمدترین مدل کمک به تامین سرمایه در گردش بخش کشاورزی است. و امیدواریم بتوانیم با منابع کافی این مدل را در بخش کشاورزی استان بسط و گسترش دهیم.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید