Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام خبر داد:

بارگیری و توزیع بخشی از سهمیه نهاده های دامی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از بارگیری و توزیع بخشی از سهمیه نهاده های دامی در استان خبر داد.

بارگیری و توزیع  بخشی از سهمیه نهاده های دامی

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، خشکسالی بی سابقه در سال جاری خسارت قابل ملاحظه ایی به زیر بخشهای کشاورزی الخصوص زراعت ، باغات ، وبخش دام در استان وارد نموده است .

اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد :بسیاری از کشاورزان و دامداران بدلیل کاهش بارندگی و نبود پوشش گیاهی در سطح مراتع همچنین پایین آمدن میزان عملکرد و تولید محصولات  زراعی دچار ضرر و زیان فراوانی شدند.

وی ادامه داد :در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی بنا به رسالت و وظیفه ایی که در اختیار دارد گزارشی را به تفکیک کلیه زیر بخشها از میزان خسارت وارده بر اثر خشکسالی در سطح استان تهیه وبه مدیریت بحران استانداری وبخشهای مختلف در وزارت جهاد کشاورزی منعکس نموده واز ستاد وزارت درخواست مساعدت برای این قشر انجام شده است .

وی افزود : خوشبختانه پیرو این درخواستها تصمیماتی در ستاد وزارت و هئیت وزیران مبنی بر انجام مساعدت برای دامداران وکشاورزان در نظر گرفته شده است که بزودی این دستور العمل به استان ابلاغ خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : این دستور العمل شامل استمهال تحصیلات دریافتی کشاورزان و دامداران آسیب دیده از خشکسالی هست و همچنین اختصاص بخشی از اعتبارات جهت تامین و مرمت و بازسازی ایستگاههای پمپاژ و تامین آب برای زارعینی می باشد که جهت انجام امورات خود به این آب نیازمند هستند .

این مسئول ادامه داد : از دیگر برنامه هایی که در دستور کار قرار دارد خرید دام مازاد از دامداران میباشد که توسط همکاران پشتیبانی از امور دام استان در دست اقدام می باشد که پس از رفع موانع ومشکلاتی که در خصوص تعیین کشتارگاه در سطح استان وجود دارد وارد فاز عملیاتی شده و سعی بر این است دام مازاد دامداران خریداری شود .

وی به تامین نهاده های دامی در استان اشاره نمود و گفت: پیگیری و تامین نهاده های دامی بصورت روزانه با ستاد جهاد برای رفع نیاز دامداران سهمیه هایی را برای کلیه دامداران در نظر داریم که در حال حاضر بخشی از آن در حال بارگیری و توزیع در بین دامداران استان می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید