Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایر استان ایلام:

تولید سالیانه یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان محصولات دامی در ایلام

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: سالیانه ۹۰ هزار تن محصولات دامی به ارزش یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان توسط عشایر سطح استان تولید می‌شود.

تولید سالیانه یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان محصولات دامی در ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام،  فرشاد یاسمی اظهار داشت: این محصولات شامل گوشت قرمز با ۸۵۰۰ تن، شیر خام ۲۶ هزار تن، کشک۴۱۸ تن، روغن حیوانی ۴۶۵ تن، پشم و مو ۱۷۰۰ تن و بافته های صنایع دستی ۲۸ هزار و ۸۰۰ متر مربع هستند.

وی افزود: جمعیت عشایر ایلام در ۹۷ کانون سطح استان مستقر و ۷۰ درصد عرصه های طبیعی را در اختیار دارند.

مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: ۶۵ درصد دام ایلام معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک وسنگین متعلق به جمعیت دامی عشایر است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۹۷۳۶ خانوار با جمیعت ۶۰ هزار نفری ۱۱درصد جمعیت استان را تشکیل داده و از نظر جمعیتی عشایر در رتبه ششم کشور قرار دارد.

یاسمی در خصوص آبرسانی به عشایر استان گفت: ببین هفت تا ده روز در مجموع سه هزار لیتر آب بین این خانوارها توزیع می شود که تلاش می شود با تخصیص اعتبار این میزان به ۴ هزار لیتر افزایش یاید.

وی اضافه کرد: در فصل قشلاق کارت تردد مرزی با هماهنگی مرزبانی برای عشایرانی که تمایل به مستقر شدن در نوار مرزی و یا استفاده از مراتع مرزی دارند صادر می شود.

مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: این اداره با ۸۰ نیرو، ۱۴ شرکت تعاونی و یک اتحادیه به خانوار های عشایر سطح استان خدمات ارائه خواهند داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید