Iranian Agriculture News Agency

انجام اقدامات علمی و کارشناسی در حوزه مختلف منابع طبیعی ایلام

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف منابع طبیعی استان اقدامات جدی، علمی و کارشناسی در حوزه جنگل کاری، زراعت چوب و آبخیزداری در انجام شده است.

انجام اقدامات علمی و کارشناسی در حوزه مختلف منابع طبیعی ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، «سیدجواد ساداتی نژاد» رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازید از پروژه های منابع طبیعی دهلران، اظهار کرد: در بازدیدی میدانی از پروژه های مختلف منابع طبیعی استان  ایلام یکی از استان های الگو و موفق کشور در تولید نهال و جنگل کاری  است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به کاهش میزان بارندگی و افزایش سطح تبخیر روشی ابداعی که برای کاشت نهال در اطراف شهرستان مهران با ۱۸۰ میلیمتر بارندگی صورت گرفته نمونه جذابی از نهال کاری در مناطق کویری را پدید آورده است.

وی یادآور شد: اجرای ۸۵ هزار هکتار جنگل کاری دست کاشت  دراستان ایلام موفقیتی را در حوزه منابع طبیعی و جنگل کاری خلق کرده و به عنوان یک پروژه موفق ملی و بین المللی می‌تواند به جوامع ملی و بین المللی در حوزه منابع طبیعی معرفی شود.

ساداتی نژاد  گفت: نهالستان‌های بسیار خوب فعال و ظرفیت‌های موجود می‌تواند استان ایلام را به یکی از قطب‌ها تولید نهال تبدیل کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت خوبی بر عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیز داری استان ایلام حاکم است، خاطرنشان کرد: ارتباط بسیار خوبی بین بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی و عشایر استان ایلام حاکم است  که هماهنگی بین این دو  سبب شده الگوی خوبی برای پیشرفت ارائه کنند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید