Iranian Agriculture News Agency

امام‌جمعه ایلام:

بازدید نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام از نهالستان ایوان

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام گفت: اقدمات منابع طبیعی در استان ایلام قابل تقدیر است و هیمن امر سبب شده که ایلام در زمینه جنگل کاری و تولید نهال الگوی در سطح کشورمعرفی شود.

بازدید نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام از نهالستان ایوان

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، حجت‌الاسلام کریمی تبار در خصوص ترویج فرهنگ منابع طبیعی و پیشگیری از حریق  در شهرستان ایوان، اظهار کرد: استان ایلام با داشتن طبیعت چهار فصل و دارا بودن بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع یکی از استان‌های برخوردار از این نعمت خدادادی است که حفاظت از آن لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع از مصادیق بارز و آشکار نعمت‌های الهی و مواهب خدادادی در استان ایلام هستند بنابراین وظیفه حفظ، احیا و آبادانی این منابع بر عهده آحاد مردم و مسئولین امر است.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام یادآور شد: باتوجه به فصل گرما و حریق های احتمالی باید همه دستگاه ها همکاری لازم با منابع طبیعی در بحث حفاظت و حراست از جنگل ها که امانت نسل های آینده هستند داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ کریمی تبار با تقدیر از فعالیت‌های مناسب اداره منابع طبیعی استان در جهت احیا و بازگردانی جنگل‌ها و مراتع، گفت: تجربیات درخور اداره کل منابع طبیعی استان، در سطح کشور و حتی در سطح جهان موردتوجه قرارگرفته است که نشان از برنامه ریزی متولیان منابع طبیعی استان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: یکی از نعمت‌های الهی که در قرآن کریم بسیار بر آن تأکید شده است، درخت است چرا که درخت از گرانبهاترین آفریده‌های خداوند برای انسان است و درخت در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج و فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی هم از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن توجه جدی شود و در واقع با اقدامات فرهنگی باید اهمیت منابع طبیعی و حراست از در سطح جامعه ترویج پیدا کند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید