Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر استان ایلام؛

تامین علوفه و جلوگیری از قاچاق کاه و کلش به خارج استان مدیریت میشود.

مدیر کل امور عشایر استان ایلام از مدیریت تامین علوفه و جلوگیری از قاچاق کاه و کلش به خارج استان خبر داد.

 تامین علوفه و جلوگیری از قاچاق کاه و کلش به خارج استان مدیریت میشود.

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام،  جلسه مدیریت تامین علوفه و جلوگیری از قاچاق کاه و کلش به خارج استان با حضور  یاسم یمدیر کل امور عشایر  استان ایلام ، مسئولین ستادی و شهرستانی و مدیران عامل شرکتهای تعاونی عشایری بصورت وبینار برگزار شد .

در این جلسه  یاسمی مدیر کل امور عشایر  استان ایلام با اشاره به جلسه برگزار شده با دادستان  استان در خصوص تامین نهاده های دامی و خروج کاه و کلش از استان و همچنین مساعدت استاندار، گفت: این امر باعث خواهد شد تا عشایر و دامداران استان برای تعلیف دام هایشان با مشکل مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: بالا رفتن قیمت کاه و کمبود علوفه برای پرورش دام، کاهش تولیدات دامی، افزایش قیمت این محصول و در نهایت نارضایتی قشر تولید کننده و زحمت کش عشایر و دامدار استان خواهد شد. 

 مدیر کل امور عشایر استان ایلام افزود : باتوجه به اینکه ایلام از قطب های اصلی کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می شود، درصورتیکه نهاده های دامی مورد نیاز عشایر تامین نشود ادامه این روند می تواند به این جایگاه ضربه وارد کند. 

وی تاکید کرد: از سوی دیگر شیوع بیماری کرونا و گرفتاری کشورها در بحران امنیت غذایی باعث شده تا احتمال قاچاق کاه و کلش استان از طریق دلالان و افراد سودجو به کشورهای همسایه بالا برود. 

یاسمی با تاکید بر  اتخاذ تصمیماتی برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، یادآورشد: براین اساس، باتوجه به دستور دادستان محترم استان از فرماندهی پلیس راه و نیروی انتظامی استان خواسته ایم تا از خروج هرگونه محموله کاه و کلش به خارج از استان ممانعت به عمل آورند.

همچنین وی؛ از همکاران شهرستانی و مدیرعامل اتحادیه و شرکت های تعاونی عشایر خواست که این موضوع را رصد ومدیریت کنند و همکاری لازم و به موقع با نیروهای انتظامی و راهنمایی ورانندگی داشته باشند.

 یاسمی با اشاره به اینکه امسال برنامه ریزی لازم رابرای تامین نهاده های دامی هم خرید داخل استان و هم خرید جو خارجی از وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار اداره کل قرار دارد و انشاالله با ذخیره سازی علوفه موردنیاز عشایر بتونیم سال ۱۴۰۰ که سال بحرانی برای عشایر است با اطمینان خاطر وبدون دغدغه برای عشایر پشت سر بگذاریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید