Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا اعلام شد:

تولید بیش از 100 تن ماهی توسط پرورش دهنده نمونه

میزان تولید سالیانه پرورش ماهی درقفس توسط آقای موسی سرشت بیش از 100 تن می باشد.

تولید بیش از 100 تن ماهی توسط پرورش دهنده نمونه

آقای  موسی سرشت پرورش دهنده نمونه پرورش ماهی در قفس استان  در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان ایلام گفت : علت موفقیت اینجانب در این زمینه ، تلاش های مستمر خانوادگی ، استفاده از تجربیات کسانی که در این زمینه فعالیت داشته اند شامل (  اساتید ، محققان آبزیان در استان ، کشور و همچنین کشورهای توسعه یافته ) و عشق و علاقه فراوان در این زمینه باعث پیشرفت شده است.

تولید و اشتغالزایی  شما در طول سال چه میزان است؟ میزان تولید در سال 100 تن می باشد و تلاش ما این است که این میزان را به خاطر صرفه اقتصادی و  تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی قصد داریم به تناژ بالاتر برسانیم. همچنین میزان اشتغالزایی حدود 10 نفر بصورت مستقیم  و حدود 20 نفر بصورت غیر مستقیم در بعضی مواقع بیشتر نیز می باشد.

 عرضه  ماهی به بازار چگونه است؟  یک دوره کامل نیاز است تا تولید و به بازار عرضه گردد که زمان عرضه به بازار کوتاه می باشد بازار ما استانهای داخلی کشور و همچنین صادرات به کشور عراق می باشد، این اقدام در زمان عرضه ماهی به بازار باعث کاهش قیمت ماهی و همچنین تعادل بازار می گردد.

انتظار شما از مسئولین چیست؟ پرورش ماهی در قفس که در محل سدها اجرا میشود زودبازده تر و کم هزینه تر از استخر است و همچنین از پتانسیل بالایی جهت  توسعه برخوردار است . اما یکی از مشکلاتی که ما با  آن در محل سد سیمره مواجه هستیم آلودگی آب می باشد که علت آن وجود فاضلاب های استان کرمانشاه است ، که احتیاج به بررسی ملی دارد بدلیل وجود مواد آلاینده موجود در آب آمونیاک  آن بالا می باشد که این موضوع باعث آسیب جدی به ماهیان میشود. اگر این موانع رفع شود و آلایندگی آب برطرف گردد تمام پرورش دهندگان ماهی استان از امنیت خاطر برخوردار گشته و کار پرورش ماهی را توسعه خواهند داد این کار باعث افزایش تولید و اشتغالزایی خواهد شد. از مسئولین مربوطه تقاضای همکاری و مساعدت جدی  داریم.

سخن آخر: از مجموعه جهاد کشاورزی بخصوص مهندس اقدسی ریاست سازمان تقدیر و تشکر فراوان جهت پیگیری و خواستار بررسی موضوع آلایندگی آب سد سیمره را دارم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید