Iranian Agriculture News Agency

رفع تداخلات اراضی چند پلاک دراستان صورت گرفت

مدیر امور اراضی استان از رفع تداخلات اراضی چند پلاک دراستان خبر داد.

رفع تداخلات اراضی چند پلاک دراستان صورت گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، یاسین علی حسینی گفت: جلسه ی کمیسیون رفع تداخلات و همچنین کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری استان ایلام با حضور اعضاء کمیسیون ها در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.


 وی افزود: این کمیسیون با هدف کاهش دعاوی حقوقی بهره‌برداران و همچنین رفع موانع تولید در بخش کشاورزی در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع تداخلات پرونده ی پلاک های ۲۱-۲۲ اصلی شهرستان دهلران برگزار شد.

 علی حسینی خاطرنشان کرد: در این جلسه میزان ۲۸۲۳ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شد و مساحت ۴۸۳۸ هکتار نیز به عنوان اراضی غیر ملی تثبیت شد.

 وی اضافه کرد: تعداد کل پلاک‌ها در سطح استان ۵۲۰ پلاک می باشد که ۲۶۹ پلاک آن دارای تداخل بوده است که تا کنون ۳۱ پلاک به مساحت ۳۲۸۳۷ هکتار رفع تداخل شده است و ۶۳۴۰۱ هکتار به عنوان اراضی غیرملی تثبیت شده است.

 علی حسینی یادآورشد: این مهم با برگزاری جلسات مستمر در مدت چهار سال و بازدید میدانی اعضای کارگروه و کمیسیون اراضی مطالعه و تفسیر عکس‌های هوایی انجام شده است.

 وی در ادامه این جلسه گفت: امیدواریم با ادامه این روند در آینده نه‌چندان دور تمامی اراضی کشاورزی استان ایلام تثبیت‌شده و اسناد کاداستری اراضی برای بهره‌برداران این بخش صادر شود.

 مدیر امور اراضی استان به هدف قانون رفع تداخل اشاره کرد ودرپایان گفت:هدف از تصویب قانون رفع تداخلات، رسیدگی به مشکلات ارباب رجوع، احقاق حقوق متقابل مردم و دولت، رفع مشکل ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی از جمله اجرای مقررات ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره وری از جنگل‌ها و مراتع کشور است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید