Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام

۸۲۲ هزار تن انواع محصول از کشاورزان ایلامی خریداری شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت: ۸۲۲ هزار تن انواع محصول از کشاورزان ایلام خریداری شد.

۸۲۲ هزار تن انواع محصول از کشاورزان ایلامی خریداری شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام،  محمدناصر ناصری بیان داشت: از ابتدای دولت تدبیر امید تا کنون ۸۲۲ هزار و ۷۲۸ تن انواع محصول از کشاورزان سطح استان خریداری شده است.

وی افزود: ارزش ریالی کالاهای فروخته شده در سطح فروشگاه های استان ۲۱۶ هزار و ۳۲۶ میلیون ریال است.

مدیر تعاون روستایی ایلام اظهار داشت: همچنین در این مدت ۲۲۸ میلیون و ۳۹۱ هزار لیتر مواد سوختی (بنزین و….) و ۲۵۳ هزار و ۸۹۴ تن انواع نهاده های کشاورزی در سطح استان توزیع شده است.

ناصری ادامه داد: در ۷ ساله دولت تدبیر و امید ۳۷۹ تعاون در سطح ایلام تشکیل و ساماندهی شده است.

وی بیان کرد: ایجاد مراکز خرید محصولات کشاورزی در شهرستان های سیروان و دهلران احداث ۸ دستگاه باسکول ۶۰ تنی دیجیتال، احداث ۴ دستگاه هانگار در دشت عباس ، آبطاف و ماژین به ظرفیت ۷ هزار تن، احداث کارگاه روغن کشی زیتون، احداث ۳ باب فروشگاه تخصصی تجهیزات و قطعات، تشکیل ۳ اتحادیه تعاونی استانی(زنبورداران، تولید و دامداران)، ایجاد ۳ مورد جایگاه عرضه نفت گاز، وصول مطالبات به مبلغ ۲۰۲۴۱ میلیون ریال و احداث انبارهای ساده و مکانیزه به ظرفیت ۶۵۰ تن از دیگر اقدامات انجام شده تعاون روستایی استان در دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: در طرح عظیم آبی خاکی ۵۵۰ هزار هکتاری کرخه در استانهای ایلام و خوزستان در این استان ۲۷ تعاونی با حدود ۶ هزار بهره بردار مشغول به فعالیت هستند.

مدیر تعاون روستایی ایلام گفت: در فاز اول این طرح در استان حدود ۴۷ هزار هکتار از اراضی مرزی فکه، عین خوش و دشت عباس در شهرستان دهلران تحت عملیات توسعه و تجهیز و احیای اراضی از طریق احداث خطوط اصلی و فرعی آب از سد کرخه و ایجاد شبکه‌های آبیاری نوین قرار گرفته است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید