Iranian Agriculture News Agency

استاندار ایلام:

11 درصد جمعیت استان ایلام را عشایر تشکیل می‌دهند

استاندار ایلام بر حمایت از عشایر توسط کلیه دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد.

11 درصد جمعیت استان ایلام را عشایر تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی گفت: از منظر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عشایر ذخایر انقلاب هستند و باید نسبت به امورات آنان نهایت توجه صورت گیرد.

وی با قدردانی از مجموعه تلاش های حوزه عشایری استان، افزود: امروز شیوه زندگی و فعالیت عشایر دگرگون شده و تقریبا به شکل نیمه سنتی تغییر کرده است.

استاندار ایلام یادآور شد: وسعت مراتع و منابع عشایر در گذشته گسترده بود، اما امروز مراتع کم شده و تحریم ها نیز آسیب های زیادی به دامداران وارد کرده است.

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که مرز ایران در استان ایلام با عراق ۴۳۰ کیلومتر است و اغلب مردم دو طرف مرز اشتراکات فرهنگی، مذهبی و قومی با هم دارند، تاکید کرد: این اشتراکات یک ظرفیت است و باید در برای برقراری تعاملات در حوزه ای مختلف از آن استفاده کرد.

وی خواستار اتخاذ تدابیری برای صادرات کالاها و تولیدات مازاد نیازهای استان های مرزی شد و تاکید کرد: استان ایلام بیش از چهار برابر نیاز خود گوشت قرمز تولید می کند که اگر زمینه صادرات تولیدات مازاد ایجاد شود، علاوه بر اینکه باعث تحرک در حوزه دامداری برای جایگزینی بیشتر دام می شود، ارزش افزوده را افزایش داده و از طرفی برای کشور نیز ارز آوری خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید