Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام؛

پیشرفت فیزیکی 95 درصدی طرح سامانه گرمسیری

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی طرح سامانه گرمسیری در استان خبر داد.

پیشرفت فیزیکی 95 درصدی طرح سامانه گرمسیری

اسماعیل گوهری در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان ایلام، گفت: طرح احداث شبکه های فرعی آبیاری رودخانه های مرزی و سامانه گرمسیری ( مجموعا حدود 30 هزار هکتار است) که عملیات اجرایی در حوزه رودخانه های مرز ی ( در سطح 12135 هکتار ) تکمیل شده و در حال بهره برداری است.

گوهری اضافه کرد: عملیات اجرایی شبکه های فرعی در اراضی  این طرح  با پیشرفت فیزیکی بالغ بر 95 درصد درحال پیگیری و اقدام است، که با تکمیل عملیات اجرایی خط انتقال و شبکه اصلی توسط وزارت نیرو، بهره برداری از این سطوح به مساحت ( 17559 هکتار) آغاز می شود.

وی با بیان اینکه احداث سامانه های نوین آبیاری با اختصاص اعتبارات بلاعوض از سال 1378 رشد قابل توجهیداشته است، افزود: تاکنون بالغ  بر 34 هزار هکتار از اراضی آبی متقاضیان به سیستم های تحت فشار تجهیز  شده است.

گوهری خاطرنشان کرد: از مساحت 140 هزار هکتار اراضی آبی فعلی استان ( با لحاظ نمودن اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری) بالغ بر 120 هزار هکتار به سامانه های نوین ابیاری و شبکه های مدرن تجهیز گردیده است ، بنابراین  شاخص بهره مندی اراضی آبی از سیستم های نوین آبیاری در استان  ایلام بالغ بر 85 درصد بوده و رتبه ای ممتاز در سطح ایران و حتی جهان را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان گفت: تاکنون با اختصاص بیش از  20  هزار میلیارد ریال عملیات اجرایی این طرح ها و پروژه ها به بهره برداری رسیده و موجب اشتغال 24 هزار نفر در استان شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید