Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

۲۴ هزار تن انواع بذرهای اصلاح شده بین کشاورزان استان توزیع میشود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از توزیع ۲۴ هزار تن انواع بذرهای اصلاح شده بین کشاورزان استان جهت کشت پاییزه خبر داد.

 ۲۴ هزار تن انواع بذرهای اصلاح شده  بین کشاورزان استان توزیع میشود.

به گزارش خبرنگار  ایانا در استان ایلام، محمدعلی اقدسی گفت: امسال  بیش از ۲۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی را برای استان ایلام مهیا شده است.

وی اطمینان داد: در ارتباط با نهاده‌های مورد نیاز برای فصل کشت پاییزه هیچگونه محدودیتی پیش‌روی کشاورزان نخواهد بود و آنان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات، از نهاده‌هایی که تدارک دیده شده است به موقع استفاده کنند.

وی پیش‌بینی کرد: امسال بیش از ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی استان ایلام، تحت کشت محصولات پاییزه شامل گندم، جو و کلزا قرار بگیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تداوم خودکفایی در زمینه محصولات راهبردی نظیر افزایش تولید گندم را از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در سال جهش تولید عنوان کرد.

وی دیگر موارد این برنامه راهبردی را افزایش تولید دانه‌های روغنی، توسعه مکانیزاسیون، افزایش تولید علوفه و همچنین افزایش تولید ذرت دانه‌ای به منظور تامین بخشی از نهاده‌های مورد نیاز دامداران در سطح استان ذکر کرد.

وی به طرح و برنامه‌های چند ساله اخیر دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی استان ایلام اشاره کرد و افزود: تاکنون نتایج بسیار مثبتی در بخش کشاورزی استان در دولت تدبیر امید به دست آمده است که می‌توان به افزایش تولید گندم اشاره کرد.

اقدسی یادآور شد: در حال حاضر میزان تولید گندم در استان ایلام بیش از ۳۲۰ هزار تن است که نسبت به ابتدای کار شروع دولت حداقل ۱۰۰ هزار تن افزایش داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید