Iranian Agriculture News Agency

مبارزه علیه بیماری های واگیر در شهرستان دهلران

رئیس شبکه دامپزشکی دهلران از مایه کوبی ۸۰۰ هزار نوبت سر دام علیه بیماری های واگیر در دهلران خبر داد.

مبارزه علیه بیماری های واگیر در شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار  ایانا در استان ایلام، ایوب دارابی گفت: در هفت ماهه اولسالجاری ۸۰۰هزار نوبت سر دام علیه بیماری های واگیر مشترک بین انسان و دام همچون آبله گوسفند و بز، تب مالت بره و بزغاله، تب مالت گاو و گوساله، هاری اکتیمای واگیر، طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) توسط شبکه دامپزشکی و بخش خصوصی مایه کوبی شده است.

وی افزود: این شهرستان  با ۳۵۰ هزار راس دام سبک، ۱۲ هزار راس دام سنگین، ۲۷ واحد مرغداری گوشتی و تجاری، مزارع پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی و زنبورستان ها نقش موثری در تولیدات دارد و به عنوان قطب دامپروری استان ایلام مطرح است.

رئیس شبکه دامپزشکی دهلران  به نظارت بر کشتار ۴ هزار و ۴۴۹دام سبک و سنگین اشاره کرد و افزود: از این میزان کشتار ۱۶تن گوشت تولید و روانه بازار مصرف شهرستان شده است.

دارابی ادامه داد: دامپزشکی  این شهرستان نظارت بهداشتی ۲ هزار و ۸۰۰راس دام سبک و سنگین قاچاق داشته است که از این میزان ۴۰۰راس گاومیش بوده است.

وی بیان داشت: همچنین در این مدت ۴۴۶کیلوگرم مواد غذایی فاسد  شامل (مواد لبنی،تخم مرغ، گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز) در این شهرستان معدوم شده است.

وی افزود: این میزان آلایش خوراکی ضبطی به دلیل بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام (فاسیولوز، کیست هیداتید و…)حدود ۲ هزار کیلو گرم بوده که معدوم سازی شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی دهلران بیان داشت: از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه، ۵ هزار و ۶۵۴ مورد نظارت  بهداشت عمومی از اماکن عرضه گوشت و فرآورده های خام دامی در شهرستان صورت گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید