Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام

کاهش ۷۰ درصدی انتشار ریزگردها در ایلام/ نهال کاری۲۰۰ هکتار از مناطق مستعد تولید گرد و غبار

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای ایلام، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۷ روز هوای ناسالم و ۱۷۹ روز هوای سالم در این استان مرزی ثبت شده است.

کاهش ۷۰ درصدی انتشار ریزگردها در ایلام/ نهال کاری۲۰۰ هکتار از مناطق مستعد تولید گرد و غبار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، غلام‌رضا ابدالی بیان کرد: میزان ریزگردها در هوای استان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ روز معادل ۷۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام، گفت: در سال جاری از محل اعتبارات ملی ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار جهت مقابله با ریزگردها به استان اختصاص یافت؛ در این راستا ۲۰۰ هکتار از مناطق حفاظت شده مستعد تولید گرد و غبار، نهال کاری شده است.

ابدالی ادامه داد: در مجموع از محل اعتبارات سال ۹۸- ۹۹ جهت کنترل کانون تولید ریزگردها ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص و در اختیار منابع طبیعی استان قرار گرفته است که جهت مهار کانون‌های بحرانی گرد و غبار در جنوب استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان ۸ ایستگاه سنجش گرد و غبار فعال است که از این تعداد ۲ ایستگاه در شهر ایلام نصب است؛ هم اکنون شهرستان‌های هلیلان، بدره، ملکشاهی و سیروان فاقد ایستگاه سنجش گرد و غبار هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام، گفت: در مجموع سال گذشته ۴۷ روز هوای ناسالم در استان ایلام، ثبت شده است.

به گفته‌ ابدالی؛ شهرستان‌های مهران و ایلام به ترتیب بیشترین و کمترین میزان آلودگی را در سطح مناطق استان داشته‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید