Iranian Agriculture News Agency

استاندار ایلام

بیش از ۳۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آبی می‌شود

استاندار ایلام از احیاء بیش از ۳۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

بیش از ۳۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آبی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» در مراسم افتتاح همزمان ۲۷۴۸ طرح روستایی عمرانی استان که با دستور رئیس جمهور و با حضور سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور برگزار شد ، با عنوان این مطلب که با اجرای طرح احیای قنوات بیش از ۳۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی خواهد شد، اظهار کرد: طرح احیای قنوات قدیمی در بالادست روستای گلان در شهرستان مهران که با همکاری سپاه انجام می‌شود از پروژه های مهم و کم نظیر ما در سطح کشور است که بیش از ۱۵۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان را تحت پوشش خود قرار دهد.

وی گفت:  طرح مهم دیگر احیای قنات در روستای امیرآباد مهران است که این هم از کارهای بسیار ارزشمند در استان است که ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را آبی خواهد کرد.

استاندار ایلام با اشاره به این موضوع که در تمامی زمینه ها همکاری بسیار خوبی با مجموعه سپاه و بسیج داریم، تصریح نمود: این همراهی و همکاری از جمله در حوادث و بلایای طبیعی، طرح های محرومیت زدایی، اشتغالزایی، فعالیت‌های عمرانی و کشاورزی و ... بعنوان یک نمونه و الگوی بی دیل در کشور قابل طرح است.

همزمان با ۱۲ استان دیگر ۲۷۴۸ طرح حوزه روستایی با اعتبار ۲۰۹ میلیارد و ۵۵۳ میلیون تومان (با مشارکت ۳۰ درصدی بسیج سازندگی) شامل ۸۳۰ طرح عمران و زیرساخت روستایی و ۱۹۱۸ واحد مسکونی محرومین در استان ایلام به دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام، سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور، سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان و مجموعه مسئولان استان افتتاح شد.

سردار «زهرایی» رئیس سازمان بسیج نیز اظهار کرد: بسیج به دنبال گره‌گشایی است و در تلاش است که در امتداد دستگاه های دولتی به کمک رسانی به مردم شتاب دهد.

وی گفت: در استان ایلام با مشارکت و همراهی بسیار خوب مهندس سلیمانی دشتکی نماینده عالی دولت در استان ایلام و سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) فعالیت ها و طرح های بزرگی در حوزه های مختلف از جمله آبرسانی اجرایی شده است.

وی با اشاره به این موضوع که بسیج با همراه کردن و مشارکت دادن مردم در امور به دنبال ارائه الگوهای عملی هست، اظهار داشت: بایست بتوانیم الگویی را ارائه دهیم که در اجرای پروژه ها با حداقل هزینه و حداقل زمان بالاترین عملکرد و بهره‌وری را داشته باشیم و امروز این مهم در دستور کار بسیج سازندگی کشور است.

سردار شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز، گفت: با تشکیل یک کار گروه و با عنایت استاندار ایلام و همراهی عالی ادارات منابع طبیعی و ابخیزداری، امور اب منطقه ای، شرکت توزیع برق و سازمان جهاد کشاورزی کارهای بزرگی در استان ایلام اجرایی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه با کار جهادی هر ناممکنی ممکن می شود، گفت: در استان ایلام پروژه های مختلفی شروع شده که امروز یکی از پروژه های با کیفیت که به صورت جهادی محقق شده، افتتاح شد.

شاکرمی تصریح کرد: این پروژه تقدیم به مردم مرزدار ملکشاهی می شود که در دوره ای به سپاه اعتماد کرده و فرزندان خود را به جبهه فرستادند و از کیان ایران اسلامی دفاع کردند و امروز سپاه خود را مدیون این مردمان دلاور دانسته و برای رفع مشکلات آنان گام بر می دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید