Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل پشتیبانی امور دام ایلام

۱۴ هزار تن نهاده‌های دامی در ایلام توزیع شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام ایلام گفت: امسال ۱۴ هزار و ۵۰ تن انواع نهاده های دامی شامل جو، ذرت و سویا بین مرغداران و دامداران این استان توزیع شده است.

۱۴ هزار تن نهاده‌های دامی در ایلام توزیع شد

مجتبی شیرخانی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان ایلام بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ هزار و ۵۰ تن انواع نهاده های دامی در سطح استان توزیع شده است که از این میزان ۶ هزار و ۹۰۰ تن کنجاله سویا، سه هزار و ۲۰۰ تن ذرت و سه هزار و ۹۵۰ تن جو از طریق بخش دولتی به استان تخصیص و توسط اداره کل پشتیبانی امور دام ایلام تحویل اتحادیه های مربوطه گردیده است. 

وی افزود: امسال به دلیل مشکلات ارزی، نهاده‌های دامی به میزان مورد نیاز وارد کشور نشد اما با سیاست‌های دولت اخیراً محموله های جدیدی از نهاده‌های دامی وارد کشور شد که نیاز استان ایلام را تأمین خواهد کرد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام ایلام یادآور شد: هم اکنون سه هزار تن کنجاله سویا و ۶ هزار و ۳۰۰ تن ذرت بعنوان ذخائر استراتژیک در انبارهای این اداره کل موجود بوده که در صورت تخصیص سهمیه فی مابین اتحادیه ها و دامداران و مرغداران سطح استان، توزیع خواهد شد.

شیرخانی از تهیه و تدوین برنامه عادلانه توزیع نهاده‌های دامی بین دامداران و مرغداران این استان با همکاری جهاد کشاورزی خبر داد و تاکید کرد: قرار است اتحادیه مرغداران استان همه نهاده‌های دامی را تامین کند و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در انتقال آن به استان با این اتحادیه همکاری کند.

وی اضافه کرد: همچنین اتحادیه موظف شده است مکان مناسب برای نگهداری نهاده‌های دامی مشخص و تعیین کند و پس از استعلام از دامپزشکی این نهاده‌ها تنها در اختیار مرغدارانی که جوجه‌ریزی کرده‌اند، قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است تا با توزیع عادلانه نهاده‌های دامی در راستای حمایت از تولید از عرضه آن خارج از شبکه جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید