Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی

متضرر شدن کشاورزان دره شهر از عدم ساخت سد تنظیمی سیمره

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، گفت: کشاورزان دره شهر از عدم ساخت سد تنظیمی سیمره متضرر شده اند.

متضرر شدن کشاورزان دره شهر از عدم ساخت سد تنظیمی سیمره

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، بهزاد علیزاده اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم کشاورزان پایین دست سد سیمره احداث سد تنظیمی است  چرا که عدم احداث پروژه یاد شده  موجب می شود که در بارندگی‌ها و یا زمان باز شدن گاه و بی گاه دریچه سد، خسارت‌ بالایی به زمین های کشاورزی مرغوب  منطقه و پمپاژهای حاشیه این رود وارد شود.

علیزاده یادآور شد: متاسفانه عدم احداث این سد علاوه بر ضرر مالی بالا، عملا تولید را در شهرستان دره شهر به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی‌ استان با مشکل مواجه کرده است.

وی به  احداث نیروگاه تلمبه ذخیره ای شهرستان بدره نیز اشاره  کرد و گفت: ایجاد این نیروگاه علاوه بر تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق، اشتغالزایی خوبی در منطقه ایجاد و مانع مهاجرت نیروی کار از منطقه می شود و امیدواریم با مساعدت وزارت نیرو زمینه اجرای این ۲ پروژه فراهم تا قدم مثبتی در بحث اشتغال و تولید، مطابق با شعار سال مقام معظم رهبری انجام گیرد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بهره برداری از این ۲ پروژه باعث رونق تولید و اشتغالزایی و از همه مهم تر جلوگیری از مهاجرت  در منطقه می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید